A The New York Times a 2014-es év tíz legviccesebb előadása közé sorolja azt a Dvořák-koncertet, amelyen a Budapesti Fesztiválzenekar egyik ütőse Fischer Iván karmesteri pódiumán üldögélve játszott krotálon a New York-i Avery Fisher Hallban. A lap szerint a Fesztiválzenekar zeneigazgatója gyakran és igen rutinosan épít be koncertjeibe nem várt, meglepő elemeket. A gag pedig működött: a megszokott helyéről kiemelt hangszer az este főszereplőjévé vált.
A The New Yorker az egyik legradikálisabb gondolkodású karmesternek nevezi Fischer Ivánt, akinek két projektjét is megemlíti a 2014-es évből azon a tízes listán, amelyben a világ legfigyelemreméltóbb komolyzenei eseményeit sorolja fel. Kiemelik a fiatal generációt is megmozgató éjféli koncertet, a Midnight Musicot, ahol a közönség a muzsikusok között ülve, babzsákokon élvezheti a zenét közvetlen közelről.
Ez az innovatív koncertforma a világ több vezető koncerttermében és zenekaránál váltott ki nagy érdeklődést, és követendő példának tartják. Az amerikai magazin szintén megemlíti Fischer Iván A vörös tehén című operáját, amely a lap értelmezése szerint a Magyarországon ma is tetten érhető modern antiszemitizmus gúnyos vádirata.
2014-ben ugyancsak nagy visszhangot váltott ki az a két teltházas londoni koncert, amelyet a zenekar a BBC Proms keretében adott hatezres tömeg előtt a Royal Albert Hallban. A The Guardian beszámolója szerint a BFZ koncertjei a legnépszerűbbek között voltak a jegyeladások alapján.
A brit lapok lélegzetelállító előadásról, elképesztő érzékenységről, mély koncentrációról és tökéletes egységről írtak. A The Times cikke pompás, tündöklő zenekarként írta le a Fesztiválzenekart, melyben egy emberként lélegeznek a muzsikusok. Bár a nemzetközi szimfonikus zenekarok hangzása egyre inkább hasonlít egymáshoz, a Fesztiválzenekar különleges hangon szól – írta a The Evening Standard kritikusa, aki szerint Fischer Iván csodákat ér el a zenekarral.