szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A dél-amerikai ország elnökválasztásában besegítő amerikai kampánygurukat játssza el a két hollywoodi színész.

David Gordon Green karrierjét nehéz logikailag értelmezni: a csendes függetlenfilmek (George Washington, Az Igazi, Áramlat, Angyal a hóban) után ráállt a hol jobban (Ananász expressz és az Egyszer fent, inkább lent című sorozat), hol rosszabbul (Király!, A bébisintér) sikerült füves-trágár komédiákra, majd visszatért a kőkemény személyes sztorikhoz (Prince Avalanche, Joe).

Idén már kijött egy filmje, a Manglehorn című, Al Pacino főszereplésével készült dráma viszont nem keltett nagy visszhangot, de máris érkezik a következő filmje. Az Our Brand Is Crisis egy 2005-ös dokumentumfilmen alapul, ami a bolíviai választások idején az országban használt amerikai kampánystratégiákat boncolgatta.

Billy Bob Thornton és Sandra Bullock
Warner Bros. Pictures/© 2014 Warner Bros. Entertainment Inc. and Ratpac-Dune Entertainment LLC/Patti Perret

A film ennek megfelelően egy amerikai kampánytanácsadót (Sandra Bullock) állít a középpontba, akit egy bolíviai elnökjelölt bérel fel, miközben annak ellenfele szintén egy amerikait (a Fargóban remeklő Billy Bob Thornton) von be a kampányba. Az alkotás két producere az a George Clooney-Grant Heslov páros, akik több hasonló, humoros politikai szatírát készítettek már (Kecskebűvölők vagy az Oscar-díjas Az Argo-akció).

Az USA-ban október 30-án mutatják be a filmet, ami több fronton is beleszólhat majd az Oscar-versenybe.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!