Bő egy évtized után először emelkedtek a brit zeneipari bevételek
Sokkal többen streameltek zenét, több bakelitlemez kelt el, és Adele is új albumot jelentetett meg.
hvg.hu
A 2014-es 1,03 milliárd font bevétel után tavaly 30 millióval több, 1.06 milliárd font zeneipari bevétel képződött a szigetországban. 2004 óta először folyt be több pénz a brit könnyűzenéből, mint a megelőző évben.
64 százalékkal többen vásároltak bakelitlemezeket (a vinyl-piacból származó teljes összeg természetesen még mindig csak egy csekély szeletét adja zeneipari összbevételnek), a végképp mainstream zenefogyasztási formává vált streamelés pedig 82 százalékkal nőtt, összesen 26,8 milliárd dalt hallgattak meg streaming-szolgáltatások (beleértve a tavaly indult Apple Music-ot is) segítségével.
Nem mellékes, hogy 2015-ben jelent meg Adele új nagylemeze is, melyből novemberi megjelenése óta 2.5 millió példány kelt el – a lemez egyelőre nem érhető el a streaming-szolgáltatóknál (melyek adatait egyébként tavaly március óta a slágerlisták összeállításakor is figyelembe veszik), így eddig „csak” az elkelt fizikai és digitális példányok hajtottak bevételt.
Persze nem csak Adele szerepelt jól az emblematikus brit popsztárok közül: Ed Sheeran X című 2014-es lemeze és Sam Smith The Lonely Hour című, ugyancsak két évvel ezelőtti albuma is jól szerepelt és nagy példányszámban kelt el 2015-ben.
Miért köszönheti a házát Amy Heckerling John Travoltának és Bruce Willisnek? Mit tapasztalt női rendezőként Hollywoodban? Hogyan fedezte fel Sean Pennt és Alicia Silverstone-t? És miért volt fontos, hogy Phoebe Cates ledobja a bikinifelsőjét? A Nicsak, ki beszél! és a Spinédzserek író-rendezőjével beszélgettünk.