szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Költészet Világnapján, március 21-én hétfőn minden vers, vagy akár csak egy idézet is kávéházi fizetőeszközzé válik.

A globális és rendhagyó kezdeményezés mögött egy, a bécsi kávéházi hagyományokhoz, a kávékultúrához erősen kötődő, nálunk is jelen lévő cég áll.

 A Julius Meinl nemzetközi kampányához az idén második alkalommal csatlakozik hazánk is  több mint 60 helyszínnel országszerte. A kezdeményezésről Takács Péter, a Julius Meinl Hungary ügyvezető igazgatója többek között elmondta: 

Elsősorban az a célunk, hogy minél több ember számára eljuttassuk azt az üzenetet, hogy vannak dolgok, amelyek pénzben nem mérhetők. A költészet több mint művészet. Egy vers a mai napig feltöltődést, iránymutatást, vagy akár kikapcsolódást nyújthat, főképp akkor, ha egy finom kávé társaságában olvassuk, vagy éppen írjuk. Fontos, hogy a mai felgyorsult világban, is időt szánjunk magunkra és egymásra, figyeljünk érzéseinkre, hiszen valahol mindenkiben ott lakozik a költő. A Költészet Világnapján arra buzdítjuk a kávészerető közönséget partnereinkkel, hogy egy finom kávé mellett osszák meg velünk kedvenc idézetüket, vagy gondolataikat. Éppen ezért nemcsak nemzetközi , de hazai szinten is törekszünk arra, hogy művészeket, költőket, költészet kedvelő ismert embereket kérjünk meg arra, hogy hirdessék üzenetünket. A „Pay with a Poem” - „Fizess Verssel” kampány nemzetközi arca Robert Montgomery költő, míg itthon Nyáry Krisztián író és Weiler Péter festőművész.

 A több mint 60 helyszínnek, köztük több nagy múltú kávéháznak és cukrászdának - pl. Gerbeaud, Szamos, Dunapark, Rózsavölgyi Szalon, Vian Café, Vígadó - a Julius Meinl biztosítja a kávét, a fogyasztást pedig a versekket, idézeteket tartalmazó "cetlivel" számolják el. Vagyis tényleg megvalósul, hogy a költészet egy napra valódi fizetőeszközzé válik.

Julius Meinl

Nincs más dolgunk, mint megtalálni a hozzánk legközelebb eső helyszínt - Budapesten és környékén (Törökbálint, Budakeszi, Nagykovácsi), valamint 18 vidéki településen - amelyik csatlakozott a Fizess verssel! kampányhoz, amit az éttermek és kávézók az ajtókon matricákkal, plakátokkal jeleznek, az asztalra pedig kikészítik a papírt, ceruzát. Aki ezen a napon szeretne verssel fizetni a kávéjáért, annak elég, ha leírja kedvenc verssorát, idézetét (akár a saját műve is lehet), és ezzel "fizet" a pénztárnál, felszolgálónál. 

 A versért cserébe: espresso, cappuccino, latte. A rigmusok alkoholos kávéra (pl.ír kávé) nem válthatók be...

Bővebb információ a csatlakozott helyek listájával a Facebookon, illetve a kávés cég nemzetközi honlapján.

 
 
  
  
  
  

 
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!