szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Három adást szállított Hajdú Péter Frizbi Entertainmentje az MTVA-nak, ezért 40 millió forint plusz áfát fizetett a közmédia. Az MTVA érvelése szerint a szépségversenyprojekt közszolgálatilag rendben van, hiszen a lányok, miközben szépek voltak, társadalmi üzeneteket is közvetítettek a nézők felé. Például az elesettekről.

39 824 000 forint plusz áfát fizetett az MTVA Hajdú Péter műsorgyártó cégének, a Frizbi Entertainment Kft.-nek a Magyarország Szépe című verseny három fordulójáért - tudta meg a 444.

A szépségverseny gálája vasárnap este ment adásba a Duna TV-n.

MTI / Vajda János

A fenti összegért Hajdú cége, a TV2 legnagyobb beszállítója három adást készített: a Magyarország szépe Miss World Hungary 2016-ot, a Magyarország Szépe című miniprogramot, valamint a Magyarország Szépe – A felkészülés című produkciót.

Eközben Hajdúnak nemcsak a műsorkészítő, hanem a szépségversenyt szervező cégben is van érdekeltsége. A Hajdú száz százalékos tulajdonában álló Frizbi Entertainment Kft.-é a Magyarország Szépe Kft. 51 százaléka, a cég ügyvezetője Hajdúné Sarka Kata.

Az MTVA úgy látja, hogy szépségverseny sugárzása ugyanúgy lehet a modern közszolgálatiság része, mint a foci-Eb közvetítése. Emellett a szépségversenyen induló lányok társadalmi üzeneteket is közvetítettek a nézők felé - például: foglalkozás az elesettekkel, állatvédelem, környezetvédelem - ami még inkább vállalhatóvá teszi a közszolgálati média számára Sarka Katáék szépségvetélkedőjét.

Lányok társadalmiüzenet-közvetítés közben
MTI/Mohai Balázs

A vasárnapi finálé a Duna TV-n 9,3 százalékos, a Duna World-ön 3,8 százalékos közönségarányt élt el. Összesen 569 ezer néző látta a versenyt.

MTI / Illyés Tibor
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!