Szabó Eszter Ágnes képzőművész több alkotása mémmé vált, köztük a „Nagymamám, Zalai Imréné találkozása David Bowie-val” című falvédő.
hvg.hu
Ötvennyolc éves korában meghalt Szabó Eszter Ágnes képzőművész, aki többek között vicces hímzett falvédőiről vált ismertté – adta hírül Víziváros Facebook-oldalán Képes Gábor.
“Olyan a város, mintha kifújták volna belőle a dolgokat. Teljesen megváltoztak az utcák, a piacok konganak az ürességtől, egyre több a bezárt üzlet. A belváros nagy része slam, a körúti kapualjak…
Szabó Eszter Ágnes 1966-ban született Budapesten. A Pécsi Tudományegyetem Rajz-Vizuális nevelés szakán, majd a Magyar Képzőművészeti Egyetem Intermédia szakán diplomázott. Művészetében foglalkoztatták a társadalmi témák, hogy tegyen a szegénység és a pazarlás ellen, illetve számos alkalommal vonta be a közönséget az alkotásba.
Művei közül alighanem az 1998-ban készült, „Nagymamám, Zalai Imréné találkozása David Bowie-val” című falvédő a legismertebb. Emellett a diákokkal küzdő rendőrökről, az SZFE-tüntetésekről és meleg párokról is készített hímzéseket.
Nem akkor fognak a városi fák hatékonyan hűteni hőhullámok idején, ha sok van belőlük, hanem ha a telepítésükkor olyan szempontokat is figyelembe vesznek, mint a helyi klíma, az épített környezet vagy a már ott élő növények. Az elsivatagosodó Szegeden török és kazah fajokkal is kísérleteznek.
A kormányfő Diogo Jotáról, Lázár Jánosról és a Tisza Pártról is beszélt egy videós interjúban, meg arról, hogy a felesége szólt neki: ne engedjen be egy migránst sem.