Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"da34177d-3e6c-4387-b383-3f3ce28390ef","c_author":"Tálas Andrea","category":"360","description":"A családi konfliktusok mindenhol szinte ugyanolyanok – erősíti meg Moa Herngren, aki szerint hiába ér véget a házasság, a család az család marad. A svéd szerzőnek A válás után megjelent Az anyós című kötete, és jön a családi dráma új darabja, Az örökség.","shortLead":"A családi konfliktusok mindenhol szinte ugyanolyanok – erősíti meg Moa Herngren, aki szerint hiába ér véget a házasság...","id":"20250414_hvg-moa-herngren-sved-iro-a-valas-az-anyos-az-orokseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da34177d-3e6c-4387-b383-3f3ce28390ef.jpg","index":0,"item":"d5ccf60e-e6ad-42a4-8a20-e8dbd87e5c5e","keywords":null,"link":"/360/20250414_hvg-moa-herngren-sved-iro-a-valas-az-anyos-az-orokseg","timestamp":"2025. április. 14. 17:30","title":"Moa Herngren svéd író: Megpróbáltam a házasságom felbomlásának a legrosszabb végkifejletét elképzelni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e1f5983c-3fd6-4d66-9986-45962b8f7ef8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ezen a héten már tényleg 24 órát akar az utcán maradni, akinek viszont iskolába, munkába kell mennie, azt délutánonként várja az Erzsébet hídon, illetve a várban.","shortLead":"Ezen a héten már tényleg 24 órát akar az utcán maradni, akinek viszont iskolába, munkába kell mennie, azt délutánonként...","id":"20250415_Kedden-es-szerdan-is-tuntet-Hadhazy-az-Erzsebet-hid-mellett-a-Varban-is","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e1f5983c-3fd6-4d66-9986-45962b8f7ef8.jpg","index":0,"item":"bd090d4a-526e-49c3-ac52-1d3768316349","keywords":null,"link":"/itthon/20250415_Kedden-es-szerdan-is-tuntet-Hadhazy-az-Erzsebet-hid-mellett-a-Varban-is","timestamp":"2025. április. 15. 08:02","title":"Kedden és szerdán is tüntet Hadházy, az Erzsébet híd mellett a várban is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9e8c99b5-9892-42f1-8d94-3dec4e124e87","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Nayib Bukele salvadori elnök a Fehér Házba látogatott, ahol Donald Trump fogadta. A találkozó utáni sajtótájékoztatón a tömegesen deportált bevándorlók mellett az orosz–ukrán háború is szóba került.","shortLead":"Nayib Bukele salvadori elnök a Fehér Házba látogatott, ahol Donald Trump fogadta. A találkozó utáni sajtótájékoztatón...","id":"20250415_A-salvadori-elnok-szerint-kizart-dolog-hogy-visszakuldjek-a-tevedesbol-deportalt-ferfit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e8c99b5-9892-42f1-8d94-3dec4e124e87.jpg","index":0,"item":"68ad2234-7717-4478-bedf-2df62f3bdbf4","keywords":null,"link":"/vilag/20250415_A-salvadori-elnok-szerint-kizart-dolog-hogy-visszakuldjek-a-tevedesbol-deportalt-ferfit","timestamp":"2025. április. 15. 05:31","title":"A salvadori elnök szerint kizárt dolog, hogy visszaküldjék a tévedésből deportált férfit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"867e28f3-a1ab-452b-91a1-6aae7014e17b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Néhány nap múlva bemutatkozik élőben is Sanghajban. ","shortLead":"Néhány nap múlva bemutatkozik élőben is Sanghajban. ","id":"20250415_kinai-MG-cyber-vonal-jon-a-CyberX","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/867e28f3-a1ab-452b-91a1-6aae7014e17b.jpg","index":0,"item":"312b4da0-2206-4abe-b9a3-02dac36f688a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250415_kinai-MG-cyber-vonal-jon-a-CyberX","timestamp":"2025. április. 15. 07:48","title":"A kínai MG is rámegy a cybervonalra: jön a CyberX","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8081d04-e543-4f86-9e2f-a09183acf19a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Freund Tamás, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke tételesen cáfolta Schmidt Mária vádjait.","shortLead":"Freund Tamás, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke tételesen cáfolta Schmidt Mária vádjait.","id":"20250415_Scmidt-Maria-MTA-Akademia-Freund-Tamas-sztalinizmus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8081d04-e543-4f86-9e2f-a09183acf19a.jpg","index":0,"item":"324de330-443c-4ede-b00b-3705488266e9","keywords":null,"link":"/itthon/20250415_Scmidt-Maria-MTA-Akademia-Freund-Tamas-sztalinizmus","timestamp":"2025. április. 15. 12:58","title":"Az MTA elnöke szerint alaptalan, történelmietlen és etikátlan, hogy Schmidt Mária a velünk élő sztálinizmusként hivatkozott az Akadémiára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"496d588e-9a3d-4c23-9ab5-622c04ec70cf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Eladósorba került egy igencsak utána fordulós Porsche 911 Carrera 3.2 Speedster.","shortLead":"Eladósorba került egy igencsak utána fordulós Porsche 911 Carrera 3.2 Speedster.","id":"20250414_alig-van-teteje-es-szelvedoje-ennek-a-patinas-porsche-speedster-ritkasagnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/496d588e-9a3d-4c23-9ab5-622c04ec70cf.jpg","index":0,"item":"e840892c-2f2a-4ca3-bf23-5ce719278d5f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250414_alig-van-teteje-es-szelvedoje-ennek-a-patinas-porsche-speedster-ritkasagnak","timestamp":"2025. április. 14. 06:41","title":"Alig van teteje és szélvédője ennek a patinás Porsche ritkaságnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3916e26a-03cd-4b8c-b95a-6cd544917ebe","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ha szerényebb mértékben is, mint a múlt héten, de most is olcsóbb lesz a tankolás. ","shortLead":"Ha szerényebb mértékben is, mint a múlt héten, de most is olcsóbb lesz a tankolás. ","id":"20250414_Nincs-vege-az-arcsokkenesnek-a-benzinkutakon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3916e26a-03cd-4b8c-b95a-6cd544917ebe.jpg","index":0,"item":"b26ca114-feae-4df6-b711-f0a0a558b78e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250414_Nincs-vege-az-arcsokkenesnek-a-benzinkutakon","timestamp":"2025. április. 14. 10:47","title":"Nincs vége az árcsökkenésnek a benzinkutakon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"551a4996-93af-4c64-abb0-f2a702683b5d","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"„Önmagában az, hogy az ember van, hogy élek, azt annyira jónak találom, hogy ahhoz képest a hazámnak az idiótaságai, azok bagatell dolgok” – mondta 60 évesen Esterházy Péter, holott az idiótaságokat soha nem bagatellizálta. A 2016-ban elhunyt író interjúiból a Magvető Kiadó válogatott.","shortLead":"„Önmagában az, hogy az ember van, hogy élek, azt annyira jónak találom, hogy ahhoz képest a hazámnak az idiótaságai...","id":"20250413_hvg-esterhazy-peter-interjuk-magveto-vanni-van-valogatott-beszelgetesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/551a4996-93af-4c64-abb0-f2a702683b5d.jpg","index":0,"item":"df9967bc-2b48-43c8-a730-0c413465e94f","keywords":null,"link":"/360/20250413_hvg-esterhazy-peter-interjuk-magveto-vanni-van-valogatott-beszelgetesek","timestamp":"2025. április. 13. 19:30","title":"„Nincs ugyan két ország, de igény van rá, mert ezekkel a klisékkel egyszerűbb élni” – Esterházy Péter válogatott interjúi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A meglehetősen sablonos forma-1-es futamra sikeredő montreali után egy, a nézők által nem kedvelt, rosszul megtervezett pályán kellene Raikkonennek elhallgattatnia a kritikusait.
Nem Hermann Tilke európai (spanyol) versenypályaként megálmodott tengerparti aszfaltcsíkhajlítgatásaival vagy hídjával van bajom, és a futam alatt rendre mutogatott, a teraszon pezsgőfürdőzve szurkoló cicababákat is a cirkusz részeinek tekintem. Azzal van bajom, hogy ha már ez a kis híján 5 és fél kilométeres pályát Tilke úr ilyenre tervezte, ugyan miért nem a legizgalmasabb részhez került célegyenes? A legdrágább jegyeket itt ugyanis nem a leggyorsabb, nem a legizgalmasabb, nem a leglátványosabb, hanem egyenesen a lehető legrosszabb helyre tették. Ott ugyanis - azon kívül, hogy szemben van a boxutca, jobbra, a végtelenben pedig a bejárata, leginkább annyi történik, hogy az autók gyorsan a 2. sebességi fokozatból felfelé váltogatnak (3., 4., 5. majd 6. és akinek kijön a végéig: kis 7., - de ez már rég nem a célegyenesben van, ami egyébként is íves, tehát görbe). A jópénzű Forma-1 megszállott ezen kívül az égvilágon semmit, de semmit nem kap.
Elég minden második évben
Oké, a Forma-1 mára alapvetően tévénézőnek celebrált sporttá alakult át, és aki a helyszínre megy, az vegyen oda jegyet, ahol jól érzi magát, de mi van, ha amúgy maga a valenciai pálya olyan, hogy bár csak 2008 óta tartanak itt versenyt, máris (a jövő évtől kezdve) inkább csak kétévente látja Ecclestone érdemesnek a versenynaptárba írni ezt az 57 körös vonatozást?
Valencia egyetlen izgalmát maguk a pilóták produkálják: két éve Webber, aki Kovalainent hátulról telibetrafálva próbálta meg szétloccsantani saját magát egy, a pályacsík felett kifüggsztett reklámtáblán, akkora hátraszaltót csinált a Red Bulljával, miután kénytelen volt a mezőny végéből nekiindulni a versneynek. Tavaly pedig csak abból lett izgalom, hogy a gumikopás Alonso vesztét, és Kobajashi kérlelhetetlen szamurájvehemenciáját a pályán éppen ott hozta fedésbe, ahol előzni lehet. Ott, a nagyvisszafordítóban, ahol ma délelőtt szinte kivétel nélkül mindneki elfékezte magát, és ott, ahol voltaképpen a célegyenesre fordítónak kellene lennie.
Vettel a látottak alapján az idei első duplázó futamgyőztes lehet ...
AP / Alberto Saiz
Amúgy a spanyolországi pálya pilótaszemmel izgalmasnak mondható, mert a lehető legnagyobb fékek kerülnek a kocsikra, és mert körönként legalább 60 alkalommal akkor is sebességet kell váltani, ha épp csak felvezető körön van az illető. Nagysebességű egyenesek és a sok betonfal miatt monacói egérfuttatót idézően szűk (vagy annak látszó) szakaszok közt ide-oda kacsázó ívek ... szóval élvezetes is lehet a dolog.
Raikkonen formája
Már ha a pilóta egyedül körözget, mert igazából az 1:40 perc körüli idővel letudható kör, ha valaki beragad egy másik autó mögé, nagyon hosszúnak tűnik. Előzni biztosan csak a pálya kétharmadásnál, 1:10 körül lehet hibázni és kocsit törni szinte bárhol. Valószínűleg Raikkonen fogalmazta meg (ismét) a legjobban a pálya lényegét: aki eredményt akar itt, annak türelmesnek kell lennie a versenyen. Hát ..., futamok óta türelmesen várok arra, hogy a finn villantson valami oylasmit, mint tette azt Bahreinben. A meleg és a pálya adott a higgadt, de következetes győzelemhez. Már csak Raikkonen világbajnoki formája hiányzik hozzá.
Az azonban egyelőre nagyon, mert a jó eredményhez kifejezetten forróságot szomjazó Lotus épp csak befért a mezőny első felébe. Délelőtt Maldonado döngetett igazán jól (1:40,89-es idejével Vettelt, Webbert, Buttont és Alonsót is verte - ebben a sorrendben), de a kolumbiai Williamse a délelőttben ragadt délután is, alig gyorsult (1:40,075), és így a javuló pályaviszonyokat (melegebb idő, egyre jobban felgumizott ívek, lágyabb gumik) jobban kihasználó mezőny fele egyszerűen átlépett felette. Vettel és egy ideig Webber, Schumacher, Rosberg és Alonso is szórta a javuló köridőket, a regnáló bajnok végül azt 1:39,334-ig faragva lett a pénteki nap leggyorsabbja.
Raikkonen 10. és 11. lett, Grosjean 11. és 8. - de mindketten a fél másodperces lélektani határon kívül maradtak. És az se mutat jól Raikkonen felől nézve, hogy a francia volt közlelebb (0,534 mp) az elejéhez. De legalább a szervó rendben volt.
Persze, ez is csak egy szimpla péntek volt, szabadedzés, és bár de la Rosa a meghibásodó kormánya miatt a továbbra is kritikán alul teljesítő HRT-jével úgy állt bele a falba, mint egy nyílvessző, és a Mercedesek sebváltóival is, a Red Bull hátsó részével is matattak egy kicsivel többet a szokásosnál az istállóknál, fennakadás nélkül lebonyolódott minden. Az is, hogy Massa visszakullogott oda, ahol a szezon eddigi rézében is volt (15.) - hol van ez a brazil szárnyalástól?! Mentségére szóljon, hogy Hamilton is csak egy hellyel jutott előbbre, illetve hogy az utolsó fél órában azért a legtöbb élmenő már telitankos, hosszabb etapos szimulációt végzett. Akiben ami van, azt úgyis ráér kihegyezni az időmérőre, holnap délelőtt. Bár ne lenne igazam!