szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Sanya Richards-Ross kétszeres olimpiai bajnok futó kezdeményezésére amerikai sportolók tiltakozó kampányt indítottak az interneten a Nemzetközi Olimpiai Bizottság ellen (NOB), amelyet azzal vádolnak, hogy saját pénzügyi partnereit védelmezi a sportolók érdekei ellen.

"Megtisztelve érezzük magunkat, hogy részt vehetünk az olimpián, de változtatásokat kérünk" – tette közzé a Twitter mikroblog-oldalon több sportoló az Olimpiai Charta 40. szabálya ellen tiltakozva.

A közösségi hálózatokra, a blogokra és az internetre vonatkozó szöveg egyebek között előírja, hogy "a résztvevők és más, akkreditált személyek nincsenek felhatalmazva semmilyen márka, termék vagy szolgáltatás internetes fórumon megjelentetett cikkben, blogban, Twitter-üzenetben, más szociális hálózaton vagy internetes oldalon történő népszerűsítésére", és az olimpia idején a NOB engedélye nélkül senki nem használhatja fel a személyüket, a nevüket és a fényképüket reklámcélokra.

"Nem akarunk háborút vagy felkelést kirobbantani – jelentette ki az amerikai 4x400-as váltóval 2004-ben és 2008-ban is olimpiai bajnok Richard-Ross hétfői sajtótájékoztatóján. - Csupán azt szeretnénk, hogy meghallgassanak bennünket. Sokkal átfogóbb kérdésért kampányolunk, az olimpiai eszme és az olimpiai valóság két különböző dolog."

A londoni olimpia közeledtével a sportolóknak le kellett venniük szponzoruk márkáját is feltüntető fényképeiket a Facebookról, ha nem akartak pénzbüntetést, súlyosabb esetben az olimpiáról való kizárást kockáztatni.

Mark Adams, a NOB kommunikációs igazgatója hangsúlyozta, hogy a 40. szabály csak az olimpiai falu működése idejére érvényes. "Védelmezni akarjuk a sportmozgalomba érkező pénzt, amelyet 94 százalékban a sportmozgalomban osztanak el. Úgy vélem, rendben lévő dolog a sportolókat arra kérni, hogy egy hónapon át ne emlegessék a szponzoraikat."

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!