Ahogy várni lehetett, elmaradt az áttörés Trump és Putyin csúcstalálkozóján
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
A szenvedély és a józan ész harca az, ami Michael Schumacherben zajlik jelenleg: a Mercedes-volán elvesztése után logikus lenne, ha az utóbbi diadalmaskodna, de a hétszeres világbajnok veteránban az elsőként említett tulajdonság mindig rendkívül erősen munkál, így senkinek ne legyen kétsége afelől, hogy felméri a rendelkezésre álló lehetőségeket.
A 43 esztendős klasszis pályafutásának első, 2006-ig tartó felvonása manapság már történelem, a 2010 óta íródó fejezet pedig a kőkemény valóság, amely sokak szerint pusztán arra világít rá, hogy ’így múlik el a világ dicsősége’, míg más vélemények szerint azt domborítja ki, hogy a legjobb pilóta sem lehet sikeres egy valamirevaló autó nélkül. Tény, hogy a Mercedes nem sok jóval kényeztette Schumachert az utóbbi három évben, Kimi Räikkönen idei visszatérése viszont azt is egyértelművé tette: nem mindegy, hogy az emberfia milyen korban dönt amellett, hogy újra versenybe száll a Forma-1-ben…
Abban mindenki egyetérthet, hogy a második felvonás nyögvenyelősen indult a német számára, de végül sikerült felvennie a ritmust, s voltak olyan felvillanásai, amikor valóban úgy tűnt, hogy akárcsak a borok világában, a Forma-1-ben is nemesedéssel jár a kor. Tavaly például Monzában káprázatos volt látni, ahogyan a most épp a helyére lépő Lewis Hamiltonnal csatázott: két generáció harca volt az, amelynek során az idősebb szinte oktatta a fiatalabbat, két évtizednyi rutinjával a pálya minden ezredmilliméterét kihasználva, a sportszerűség határain egyensúlyozva hárította a hevesen rohamozó McLaren-pilóta támadásait. Voltak idén is remek felvillanások: a monacói időmérő-elsőség, például, amelyből egy rajtbüntetés miatt nem lett pole pozíció vagy épp a valenciai 3. helyezés.
Lehet vitatkozni azon, hogy a nem eléggé kiegyensúlyozott teljesítmény mennyiben róható fel a világverőnek semmiképp sem nevezhető autónak, a legutóbbi szingapúri baleset – amikor ugyanott, ugyanúgy öklelt fel egy riválist, ahogyan egy évvel korábban - azonban nyilvánvalóvá tette: igaz, hogy kondíció és állóképesség vonatkozásában a mezőny legjobbjai közé tartozik, de a kor - a reflexek, a látás és egyebek romlása - ellen tartósan még egy olyan korszakos fenomén sem harcolhat, mint Schumi. Küzdeni akarása és tudása minden elismerést megérdemel, az utóbbi három év azonban elég volt a csapat vezéreinek ahhoz, hogy felismerjék: hosszabb távon egy fiatalabb menőre van szükség, mert a Daimler-főguruk egyre inkább ráncolják a homlokukat és nem érik be pusztán marketing-értékkel, immáron elengedhetetlenül szükségesek a jó eredmények is.
Ha nagy eredményeket nem is, egy valamit mindenképpen kapott a Forma-1 világa Schumacher pályafutásának második felvonásától: azt, hogy mindenki megismerhette az egykoron magának való, megközelíthetetlennek tűnő szupersztár másik, emberibb arcát is. Idén Spában családias hangulatban fogadta a gratulációkat 300. nagydíja alkalmából, még érdekesebb volt azonban a tavalyi, debütálásának 20. évfordulójára ugyanott rendezett parti. Alig pár órával azután, hogy a nedves pályán kezdődő Q1 első másodperceiben kicsúszott és kiesett, fülig érő szájjal ölelgette az őt köszöntő versenytársakat, újságírókat, sőt saját kezűleg csapolta a sört a Mercedes motorhome-ját dugig megtöltő vendégseregnek. A múltban egy ilyen eset után valószínűleg a világtól elzárkózva toporzékolt volna dühében, akkor és ott azonban megmutatkozott, hogy az öreg róka lehiggadt és immáron egészen más célok vezérlik, mint hajdanán…
Jogos a kérdés, hogy mi következhet most? A józan ész egyértelműen azt diktálja, hogy a Mercedes-volán elvesztése után Schumi zárja le a versenyzői karrierjét és vállaljon más szerepet a csillagos egyletnél, de a versenyzés iránti szenvedély még így is túlságosan erősen munkálkodhat benne. Sokfelé emlegetik, hogy a Sauberhez igazol, mivel Peter Saubernek is oszlopos szerepe volt a német karrierjének beindításában, s vannak pletykák legnagyobb sikereinek melegágyáról, a Ferrariról is. Mindkettő lehet érdemi opció, de vajon megéri-e? Nem rombolja-e le teljesen a személyét övező mítoszt? Mika Häkkinen, az egykori nagy rivális két vb-címig jutott, de a legnagyobbak közé emelte, hogy 2001 végén meghallotta az idők szavát. A kevesebb néha több: talán ezt Schuminak is mérlegelnie kellene. S talán lesz valaki, aki emlékezteti erre.
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Az együttműködés fontosságát hangsúlyozta Vlagyimir Putyin orosz és Donald Trump amerikai elnök is a pénteki alaszkai orosz-amerikai csúcs után tartott sajtótájékoztatón, ám részleteket egyikük sem árult el. Trump viszont már Vlagyimirnek hívja a „nagyszerű politikusnak” nevezett orosz vezetőt.
A szakemberek érdeklődve figyelték, miként viselkedik az amerikai és orosz elnök a tárgyalásuk előtt.