Felemásan alakult a Ferrari versenye, míg Charles Leclerc a pole pozícióról rajtolt, addig Lewis Hamilton a verseny nagy részében a 14. helyen küszködött. Ekkor azonban még nem sejtették, hogy a győzelmi terveket maguk dobják majd ki az ablakon. A McLaren két pilótája viszont minden adódó lehetőséget kihasznált, még úgy is, hogy a harmadik helyről induló Lando Norris a verseny első részében még a rajtnál elveszített pozícióját próbálta meg visszanyerni, de ebben Fernando Alonso és George Russell is sokáig sikerrel akadályozta.
A Ferrari a 20. körben hívta be kerékcserére a versenyt addig magabiztosan vezető Leclerc-t, a McLarennél viszont a hosszabb etapra tették meg a tétjeiket Lando Norrisnál, még úgy is, hogy a brit versenyző arra panaszkodott, hogy elfogytak a gumijai. Két világbajnok is az első tízből kiszorulva próbálta menteni a menthetőt, Max Verstappen és Lewis Hamilton leginkább azzal volt elfoglalva, hogy legyűrje a másikat – a holland pilóta előzése a sportbírók érdeklődését is felkeltette. Norrist végül a 31. körben hozták ki kerékcserére, a kemény keverékkel a tervek szerint a futam végéig ki kellett bírnia.
Nagyjából féltávnál Leclerc 1,5-2 másodperces előnyt épített fel Oscar Piastrival szemben, George Russell pedig mintegy 9 másodperccel lemaradva követte őket a harmadik helyen. A 41. körben Leclerc letudta a második kerékcseréjét is, a verseny utolsó szakaszában pedig McLaren-szendvicsben találta magát, és mintha elvesztette volna a verseny elején mutatott ütőképességét. Piastrinak sikerült is megelőznie a Ferrarit az 51. körben. Leclerc panaszáradatából úgy tűnt, a Ferrari saját magának tett keresztbe. Az utolsó körökben már a harmadik helyért is meg kellett küzdenie az egyre közeledő George Russell-lel. A 62. körig bírta, a Ferrari pedig elköszönhetett a dobogótól.
A verseny utolsó szakaszában így az maradt a kérdés, hogy az első helyen autózó Norris abroncsai kibírják-e Piastri nyomását, aki frissebb gumikkal indított offenzívát a csapattársa ellen. Az utolsó pillanatig izgalmas csatát végül Norris nyerte, Piastri a második helyen futott be, Russell pedig a dobogó harmadik fokára állhatott fel. Charles Leclerc valószínűleg sokáig vigasztalhatatlan lesz, amiért a rajtelsőségéből csak egy negyedik hely jött össze. A Ferrari másik versenyzője, a nyolc korábbi Magyar Nagydíjon győztes Lewis Hamilton még csak pontot sem szerzett.
A nyári szünet előtt Oscar Piastri vezeti a világbajnoki pontversenyt, de Lando Norris 16-ról 9 pontra olvasztotta a hátrányát.
A Magyar Nagydíj élő közvetítését alább olvashatják vissza.