Kiss-Kuntler Árpád

Kiss-Kuntler Árpád
„Idegenek mindenütt
 

„Idegenek mindenütt" – Nagyítás a velencei biennálé legjobb műveiből

Idén rendhagyó módon a tikkasztó mediterrán nyárban jártuk be a 60. Velencei Művészeti Biennálé kiállításait, amelynek idén először van a globális délen dolgozó főkurátora a brazil Adriano Pedrosa személyében, aki dél-amerikai és afrikai művészekkel alaposan felpezsdítette a megszokott, Európa-központú képzőművészeti kánont. A november 24-ig nyitva tartó, rengeteg meglepetést tartogató világkiállítás fő témái idén az “idegenek”.


Pompás fotókon mutatjuk be, hogyan lett 60 év alatt a külvárosias Angyalföldből egy modern és zöld kerület
 

Pompás fotókon mutatjuk be, hogyan lett 60 év alatt a külvárosias Angyalföldből egy modern és zöld kerület

Második helyezett lett fotós kollégánk, Kiss-Kuntler Árpád a Magyar Sajtófotó pályázat Budapest 150 éves sorozat kategóriájában az Angyalföld – hatvan év, hatvan kép sorozatával. A főváros ikonikus városrészének fejlődését mutatta be képpárokkal, megragadva múltat és jelent, állandóságot és fejlődést. Az alábbiakban díjazott sorozatának egy részét mutatjuk be.


A kimerültség szökőkútja és a halott kentaur – íme a Velencei Biennále legizgalmasabb alkotásai
 

A kimerültség szökőkútja és a halott kentaur – íme a Velencei Biennále legizgalmasabb alkotásai

Az orosz pavilon idén zárva maradt a Velencei Biennále területén, miközben egy homokzsákokból készült installáció magasodik a Giardini szívében – az Ukrajnában dúló háború szele megérintette a világ legfontosabb képzőművészeti eseményét is. Ugyancsak nagyon hangsúlyos szerepet kap idén a patriarchális társadalmi berendezkedés kritikája, miközben időnként hiperrealisztikus szobrokkal nyűgöznek le az alkotók. Képgalériánk következik.


Liliputira kicsinyítve Velencében – ilyen volt a 16. Építészeti Biennále képekben – Nagyítás
 

Liliputira kicsinyítve Velencében – ilyen volt a 16. Építészeti Biennále képekben – Nagyítás

Miközben a városvezetés a Velencét elárasztó turistaáradat fékezésére tesz kísérletet, az idei a 16. Velencei Építészeti Biennálé kiállítói a közösségi térhasználat új lehetőségeit tárják fel. A nagy nemzetközi seregszemle résztvevői ezúttal sem kizárólag tervrajzokat, maketteket vagy forradalmi mérnöki megoldásokat hoztak a lagúnák városába, hanem megannyi víziót, gondolatot, megvalósult vagy még csak tervezett projektet láthatunk, amelyek mind izgalmas problémafelvetést generálnak.


Akikért a hegedűs zenéje szól - a háztetőről
 

Akikért a hegedűs zenéje szól - a háztetőről

Akik direkt aktuálpolitikai "kiszólásokat" reméltek az Alföldi Róbert rendezte Hegedűs a háztetőn darabtól, azok csalódtak. A vasárnap a Papp László Sportarénában bemutatott darabban talán egy ilyen volt, hogy tudniillik, ha egy lányból mészárosné lesz, ő bizony nem fog éhezni (értik: mészárosné!). Ettől azonban az előadás nem lett szegényebb, sőt. A kiválót alakító Stohl András főszereplésével, remek színpadi megoldásokkal, és egy kőkemény zárójelenettel úgy tárul fel előttünk az üldözöttek, az otthonukat elhagyni kényszerülők drámája, hogy ehhez nem kell összekacsintás, se demonstratív húzás. A végső taps előtti csönd önmagáért beszélt.


Kukkantson be a Velencei Biennáléra!
 

Kukkantson be a Velencei Biennáléra!

Gazdasági válság, természeti katasztrófák, menekültkrízis, klímaváltozás – többek között ezekre a társadalmakat alakító lokális vagy globális kihívásokra keresnek új válaszokat a november 27-ig nyitva tartó 15. Velencei Építészeti Biennálé kiállításai.