Tetszett a cikk?

Az Európai Unió (EU) által támogatott m-learning (m-tanulás) nevet viselő program eredményeképp új értelmet nyerhet a mobiltefon: az alapvető számolási- és íráskészség-hiánnyal küszködő iskolakerülő, iskolát otthagyó, iskolát nem kedvelő fiatalokkal van hivatva megismertetni a betűket és számokat. Ön szerint a mobiltelefonos tanulás segíthet-e rajtuk?

Érdekes elképzelni, amint a mobiltelefonos magántanár segít annak kiszámolásában, hogy a lakásfelújításhoz használt festékből hány literre van szükség, és az mennyibe kerül. Az m-learning programban résztvevő intézmények ilyen és ehhez hasonló, a "való" életből származó példákkal, valamint a zenével, focival kapcsolatos tanulnivalókkal szeretnék az oktatási rendszerből kiesett 16-24 év közötti fiatalokat - tulajdonképp - korrepetálni. "A fejlesztés célközönségének azok a fiatalok számítanak, akik nem tanulnak, munkanélküliek vagy hajléktalanok, tehát akiknél nagy a kockázata, hogy társadalmilag lecsúsznak" - olvasható az EU által 4,5 millió euróval támogatott, Nagy-Britannia, Svédország és Olaszország részvételével létrejött program honlapján. "Természetesen ez nem helyettesítheti a hagyományos oktatást, inkább kiegészíti azt azáltal, hogy megpróbálja újra bevonni a tanulásba az oktatási rendszerből kiesett fiatalokat" - mondta a BBC-nek Jill Attewell, a program koordinátora. A fejlesztők már csak azért is bíznak a sikerben, mert az m-tanulás olyan módon működne, mint amikor az ember magántanárhoz jár: ha valamit nem tud, nem röhög rajta az egész osztály.
A kezdeményezés nem biztos, hogy haszontalan: jelenleg az EU-ban 19 százalék az aránya azoknak az oktatási rendszert elhagyó, 18 és 24 év közötti fiataloknak, akik csak középfokú végzettséget szereztek. A legalacsonyabb - 10 százalék körüli - az arány Svédországban, Finnországban és Ausztriában, míg ebből a szempontból a sereghajtó a maga 45 százalékával Portugália.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!