szerző:
Bari Máriusz
Tetszett a cikk?

Az iPhone, a Google által fejlesztett Android platform, illetve az egyre csökkenő méretű mobilképernyők hatására teljesen megváltozhatnak az internetes hirdetési szokások, olvasható az MSN Money nemrégi cikkében.


iPhone: egyesenek már ez az Internet
A Google mobilfejlesztői már a zürichi központ bemutatásakor is hangsúlyozták, a következő generációváltás során vélhetően a fiatalok már mobiljaikon fognak találkozni először internetes alkalmazásokkal, az asztali számítógépek vagy laptopok ebből a szempontból hamarosan másodlagossá válnak, a cég így érthetően az újabb generációs hirdetési felületek és megoldások kifejlesztésében is érdekelt. A Google és az online hirdetési ágazat más szereplői bevételüket a hirdetési felület értékesítéséből nyerik, a jelenlegi mobilokon pedig szinte alig van erre fizikai hely. Míg a Google körülbelül 10 hirdetést tud megjeleníteni egy átlagos képernyőn megjeleníteni, addig egy mobilképernyőn egyre, legfeljebb kettőre van csak elég pixel. Míg attól nem kell tartani, hogy a fogyasztók hetek vagy hónapok alatt elszoknak a megszokott platformtól, a korai vizsgálatok szerint a mobilos hirdetések hatásosabbnak tűnnek a standard online hirdetéseknél, az iparági szereplőknek tehát erre előbb-utóbb fel kell készülnük.

A Google egyik, meglehetősen hangzatos megoldása a mobilos szoftverplatform teljes újratervezése. Az Open Handset Alliance társulás által fejlesztett Android platform a felhasználók számára a megszokott Google-szoftverek integrálását jelenti, a hirdetők számára viszont valószínűleg a mobilképernyők azonnali megragadását is, a netezésre használt képernyők ugyanis egy jó évtizeden belül párcentisek lesznek. Ezt a trendet az iPhone tavalyi piacradobása nagyban erősíti, számos vásárlónak ugyanis ez az eszköz alapozta meg a netezés élményét. A Pew Research Center felmérése szerint az amerikaiak kétharmadának volt már valamilyen tapasztalata a mobilinternettel, a fiatalok egyharmada pedig aktívan használja is azt, a fogyasztók pedig magukkal viszik ezen médiaszokásaikat öregedésük közben is.

Android: a Google válasza a miniatürizációra
A mobilinternet az újszerű szokások mellett egy jelentős dolgot hoz még magával: az egyre személyesebbé váló hirdetéseket. Ez a megoldás már csak azért is jelentős, mert ez az eddig ingyenesen használható, de fennmaradásukért egyre keményebb csatákat vívó közösségi, vagy web2.0-ás szolgáltatásokat kínáló oldalak számára is biztos alternatívát jelenthet a túlélésben. Már ma is több hirdetési hálózat követi le nagyobb weboldalakon az internetezők viselkedését és a mért adatoktól függően bombázzák őket célzott hirdetésekkel - ezek a standard banner hirdetéseknél ötször, akár tízszer jobb találati arányt is érhetnek el. Az ilyen személyreszabott megoldásokat már a Microsoft is kutatja, egy nemrégi szabadalmuk olyan megoldást fejteget, amely során offline adatokból, például bankkártya-tranzakciókból, megbecsült fizikai tartózkodási helyből és tévénézési szokásokból kalkulálná ki, hogy milyen személyreszabott hirdetést jelenítsen meg. A ComScore más megközelítésből kezeli ugyanezt a kihívást: ők a gépek előtt ülő egyes felhasználókat billentyű- és egérkattintásaik mintázataiból azonosítják, a nekik megmutatható célzott hirdetést pedig egy demográfiai adatbázis relációi alapján küldik el.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Tech

Masszázs, csúszda, függőágy az irodában - a Google-nél jártunk

Az EMEA-térség tizenkettedikként nyílt Google-központját látogathatták meg a sajtó képviselői Zürichben. A központ 300 fejlesztőjével a cég legnagyobb nem-amerikai fejlesztőmérnöki központjának számít. Munkatársunk a helyszínen járt, beszámolójában olvashatnak a Google méltán népszerű céges kultúrájáról és a központ egyes fejlesztéseiről is.

Bari Máriusz Tech

Júniustól életet is menthet az iPhone

Júniusra tehető az iPhone áttörése az amerikai egészségügyi szférában, írja a Wired. A készülék új lehetőségeket nyithat a kórházi adatok kezelésében, különös tekintettel a röntgenképek és scanek kezelésére.

Bari Máriusz Tech

Szabadalmaztatná az ujjmozdulatokat az Apple?

Szabadalmaztatni kívánja az érintőképernyőkön bevethető ujjmozdulatokat az Apple. Ha sikerrel jár, problémák elé nézhetnek a multitouchos megoldásokban gondolkodó cégek.