szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A pálcika-figurás animációk elég népszerűek, gondoljunk csak a...

A pálcika-figurás animációk elég népszerűek, gondoljunk csak a világhírű "menő manó" c. rajzfilmsorozatra (eredeti címe "La Linea", azaz  "A Vonal"...) Pálcikaember-rajzfilm készítéséhez használhatjuk az „elavult” analóg módszert is: fogjunk egy jegyzetfüzetet (ne a Windows-verziót, hanem egy igazi, papírból készített jegyzettömböt), majd rajzoljunk egy pálcikaembert az utolsó lapra, majd a következőre ugyanazt, csak kicsit emelje meg mondjuk a lábát.. és így tovább. Előbb utóbb meglesz a „táncoló” pálcikaemberünk, csak pörgessük végig a lapokat, és máris mozog. 


Ez nehéz és körülményes – egy igazi kockafej a pálcikaember-animációt is szoftverrel készíti: pontosan erre való, az ingyenes, Pivot nevű szoftver! 
Még telepítenünk sem kell, csak csomagoljuk ki, indítsuk el, és máris kezdődhet a pálcikaember-őrület! A kezelőfelület igen egyszerű: a szerkesztőfelületen tudjuk pálcikaemberünket különböző pózokba helyezni.

Majd klikkelünk a „next frame” (következő képkocka) gombon, és máris mozgathatjuk a figura valamelyik testrészét. (Ilyenkor halványan látjuk az előző képkockát is, ez segít a pontos mozgatásban). Majd megint a next frame gomb, újabb apró modosítás és így tovább. Ha ügyesek voltunk, akkor végül egy mókás és látványos animációt kapunk, lásd videó: 


Persze ez elsőre nem fog menni, némi gyakorlás szükséges hozzá! Az emberke tesrészeit a piros mozgató gombokkal tudjuk mozgatni, tekerni - de ez persze nem igazi csontváz-animáció, szóval ne várjunk inverz kinematikát … cserébe viszont képtelen pózokba is tehetjük a pálcikaembert, például tekerni is tudjuk, nem csoda hogy a pivot „táncolós” filmecskék olyan népszerűek a Youtube-on. További figurákat (ha esetleg unjuk az alapból beépített pálcikaembert) és háttereket is tölthetünk le a fejlesztők honlapjáról, szintén ingyen. 

Az emberke mozgatásán és a frame-ek létrehozásán felül a szoftver igazán egyszerű: a play/stop gombokkal megnézhetjük alkotásunkat, és módosíthatunk, ahol szükséges – az aktuális képkockát a felső sávon választhatjuk ki. Tetszés szerinti hátteret is betölthetünk: BMP, JPG vagy GIF formátumú képeket tudunk használni. Az elkészült animációt a Pivot saját formátumában (Piv), GIF anim formában, vagy képkockánként BMP formátumban tudjuk menteni. Később bármilyen videoszerkesztőben meg tudjuk vágni, tehetünk alá zenét stb. Kellemes pálcikaember-mozgatást! Ha pedig komolyabban bele akarunk mélyedni a pálcika-animáció világába, részletes tutorialokat találunk ezen az oldalon. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!