szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A World Trade Center ikertornyait támadó ezernyi repülővel igyekszik felhívni a klímaváltozás veszélyes hatásaira a figyelmet egy interneten keringő reklám.

A reklám New York belvárosát ábrázolja, ahol a World Trade Center ikertornyai felé számtalan repülőgép száguld. A jobb felső sarokban a World Wildlife Fund (WWF) környezetvédő szervezet logója látható, valamint egy angol nyelvű felirat, melynek jelentése: "a cunami százszor annyi embert ölt meg, mint a 9/11-es merénylet. A bolygó brutálisan erős. Tiszteld. Óvd meg."

Az Advertolog szakmai oldal értesülései szerint a kép egy WWF-kampányterv volt, amelyet a DDB Brasil nevű iroda készített a környezetvédő szervezet számára, a WWF azonban visszadobta az anyagot. Később közleményt adtak ki, amelyben elítélték a tragikus események ilyetén felhasználását. Az ellentmondásos hirdetés ennek ellenére elnyerte a The One Show non-profit szervezet egyik 2009-es szakmai díját.

A WWF visszadobta, mégis díjat nyert
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Legendák a csernobili katasztrófával kapcsolatban

Több tízezer ember betegedett meg a balesetet követően, a fertőzött zónát pedig bizarr mutánsok lakják. A tragédia következményeit sokszor túlzóan tüntetik fel. Lássuk, melyek a leginkább kiszínezett mítoszok Csernobilt illetően.

hvg.hu Tech

Leeroy Jenkins legendája: internetes lúzer vagy online híresség?

Az internet sok szempontból megváltoztatta a világot – ezt leginkább akkor látjuk, amikor a semmiből feltűnő, hétköznapi emberek hirtelen, napok vagy akár órák alatt világhírnévre tesznek szert. Ilyen gyors és ekkor mértékű „elhíresedés” az internet előtt elképzelhetetlen volt.