szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az Apple illetékeseinek beidézését tervezik a japán hatóságok, miután egyes felhasználók olyan számlákat kaptak az iTunes online áruházból, amelyeken állítólag soha le nem töltött tartalmakat tüntettek fel.

 


Öt hitelkártya-társaság legkevesebb 95 ügyfelétől érkezett panasz, akik szerint előfordult, hogy több százezer jenes tételről kaptak követelést. (1 jen 2,21 forint.)

A japán fogyasztóvédelmi hivatal szerint a számlázással kapcsolatos panaszok tavaly ősz óta gyarapodnak. "A fogyasztókat ért kár néhány száztól több százezer jenig terjed" - közölte a hatóság.

Az egyik esetben a panaszos állítólag még évekkel ezelőtt regisztrálta magát az iTunes áruházba személyazonosító igazolványa és hitelkártyája adataival. A szolgáltatást azonban nem használta, mégis számláztak neki. Az Apple-től származó fizetési követelések összértéke meghaladta a százezer jent.

Az Apple egyelőre nem nyilatkozott a reklamációkkal kapcsolatban. A vizsgálathoz közben a japán ipari, kereskedelmi és gazdasági minisztérium is csatlakozott, amely azt próbálja kideríteni, hogy állhat-e személyes adatok eltulajdonítása a kifogásolt számlák háttérben.
A tárca mindenesetre azt ajánlja a felhasználóknak, hogy rendszeresen ellenőrizzék bankszámláikat, és minden gyanúsnak ítélt tételt jelentsenek.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Az Apple bemutatta az iPad tábla-PC-t - videó

Hagyományos billentyűzet nélkül, érintésre működik az Apple óriási várakozás övezte tábla-PC-je, amelyet iPad néven mutatott be szerdán San Franciscóban Steve Jobs cégfőnök.