Az egyik legrégebbi mononykus, azaz "egykarmú" dinoszaurusz maradványait fedezték fel Kínában.

A 63 millió évvel ezelőtt élt madárszerű dinoszaurusz a theropodákhoz, azaz a "szörnylábúak" csoportjához tartozott,  maradványait Honan (Henan) tartománybéli Hszihszia (Xixia) megyében fedezték fel a Kínai Tudományos Akadémia paleontológusai. Hszihszia megyében eddig rengeteg megkövesedett dinoszaurusz-tojásra bukkantak. Itt került elő a Kínában talált dinoszaurusz-tojások fele, s a harmada annak a mennyiségnek, amelyre a világban leltek, ugyanakkor a térségben igen ritkák az őshüllőmaradványok.

Az aprócska lény testsúlya alig érte el az egy kilogrammot. Rövid mellső végtagjain egy-egy karom ékeskedett. Két lábon közlekedett, s hosszú, sovány alsó végtagjaiból ítélve, meglehetősen nagy sebesség elérésére volt képes. A leletről a Zootaxa című folyóiratban számoltak a kínai paleontológusok.

Egy óriási aszteroida okozta a dinoszauruszok kihalását

A Földbe becsapódó óriási aszteroida az egyetlen logikus magyarázat a dinoszauruszok 65,5 millió évvel ezelőtti kihalására - jelentette be egy nemzetközi kutatói csoport, amely végkövetkeztetéseit a Science című tudományos folyóirat pénteki számában adta közre.

A dinoszauruszok egyszerre haltak ki

A röpképtelen dinoszauruszok 65 millió évvel ezelőtt tűntek el a Föld színéről, spanyol kutatók most bizonyítékot találtak arra nézve, hogy kihalásuk rövid idő alatt ment végbe.

Most Romániában tűnt fel egy rejtélyes fémoszlop