szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A harmadik Canon Insight nyomdaipari tanulmány a gazdasági visszaesés nyomdaiparra gyakorolt legfőbb hatásait vizsgálja.

A harmadik Canon Insight nyomdaipari tanulmány a gazdasági visszaesés nyomdaiparra gyakorolt legfőbb hatásait vizsgálja. A kutatást a Rochester Institute of Technology (RIT) nyugalmazott professzora, Frank Romano és a nyomtatott médiával foglalkozó végzős diákok készítették. A kutatás során összesen 840 nyomdát kérdeztek meg, melyek 65,5 százaléka nyugat-európai székhelyű. A korábbi, 2008-as tanulmány 464 résztvevőjéből 383-an jelenlegi felmérésekben is szerepeltek. A fennmaradó 81 válaszadó cége időközben összeolvadt más vállalatokkal vagy megszüntette nyomdai tevékenységét.
A felmérésben részt vevő nyomtatási szolgáltatók 2009 végére már érezhető javulásról számoltak be, emellett azonban számos új kihívással kell szembenézniük. A korábban az alkalmazottak számát csökkentő nyomtatási szolgáltatók ma már újabb munkavállalókat alkalmaznak, képzéseket is indítanak, és elsősorban a növekedési szektorokra összpontosítanak. A válaszadók a fotókönyvek (87,2 %), a kis sorozatú hirdetések (84,9 %), a megszemélyesített promóciók (74,7 %) és a kis sorozatú kiadványok (65,3 %) szektoraiban látják a legnagyobb lehetőségeket. A megkérdezettek 2010 legfontosabb befektetési területeiként elsősorban az automatizált munkafolyamat bevezetését vagy fejlesztését (56%), a befejező műveletek bővítését (49%) és a digitális nyomtatás kiterjesztését (48%) jelölték meg.
A felmérés szerint a gazdasági visszaesés a nyomtatott termékek elektronikus helyettesítésének és a nyomdai termelés földrajzi átrendeződésének kettős hatását, illetve a szervezetek marketing-költségvetésének jelentős megszorítását eredményezte. A legtöbb üzleti vállalkozás, így a nyomtatási szolgáltatók ügyfelei is kénytelenek voltak minden területen költségoptimalizálást végrehajtani. Ennek következtében csökkentették nyomtatási megrendeléseik számát, ami egyben a szolgáltatási árak csökkenését is jelentette. Számos ügyfél teljes mértékben megszűntette a nyomtatott anyagok megrendelését, és inkább az elektronikus kommunikációt részesítette előnyben.
A digitális nyomtatás is jelentős szerepet játszott a nyomtatási szolgáltatóknál a válság túlélésében, akik a felmérésben nyíltan kimondták, a digitális nyomtatás mentette meg őket a csődtől. A felmérés azt is megállapította, hogy nyomtatási piac kiemelkedően jól teljesítő szereplői már bevezették a digitális nyomtatást.  Az ilyen megoldásokat alkalmazó vállalatok több mint a fele számolt be a nyereség vagy a bevételek növekedéséről, míg a digitális technológiát nem alkalmazó cégek csupán 31,7 százaléka mondhatta el ugyanezt.  A válaszadók 86 százalékának a széles formátumú nyomtatókon készített bemutatóanyagok segítettek a válság túlélésében.
A felmérésből a digitális nyomdai termékek, szolgáltatások értékesítési és beszerzési módjának változásaira is fény derült.  A korábban kedvező árrésű ofszet nyomtatási munkák visszaesése arra ösztönözte az értékesítési szakembereket, hogy komolyabban foglalkozzanak a digitális nyomdai termékekkel és szolgáltatásokkal.

 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
A magyar felnőttek fele soha nem vásárol könyvet

A magyar felnőttek fele soha nem vásárol könyvet

Újabb 12 áldozata van a járványnak, 950 új fertőzöttet találtak

Újabb 12 áldozata van a járványnak, 950 új fertőzöttet találtak

Gulácsiék döntetleneztek

Gulácsiék döntetleneztek