szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hetvenöt éves pályafutása után csütörtökön végleg eltűnik a Kodachrome film: ma az utolsó, ezzel a technológiával foglalkozó fotólabor is befejezi a világszerte ismert színes film előhívását. A kansasi laborhoz elzarándokoltak a Kodachrome rajongói is egy kis nosztalgiázásra.

A Dwayne’s Photo csütörtökön állítja le a Kodachrome filmek előhívását – írja a New York Times. A Kodak ugyan már tavaly leállította a Kodachrome filmek és az előhíváshoz használt vegyszerek gyártását, de a laborban még eddig kitartott az alapanyag.

A Kodachrome-mal az végzett, ami a Polaroiddal: a digitális technika elterjedésével ez a film is háttérbe szorult részben a ma már bonyolultnak számító előhívási eljárása miatt.

A New York Times szerint a Kodachrome rajongói az utóbbi hetekben elárasztották a kis, családi tulajdonban lévő amerikai labort, részben azért, hogy még a leállás előtt előhívassák utolsó tekercseiket, részben pedig azért, hogy nosztalgiázzanak. „Ez több mint egy film, a popkultúra ikonja” – idézi a cikk Todd Gustavsont, a George Eastman House fotóművészeti múzeum egyik kurátorát.

Bár nem ez volt az első színes film, az 1935-ben piacra dobott Kodachrome lett az első igazán népszerű és széles körben ismert színes film. Még Paul Simon is megénekelte: az 1973-as Kodachrome című slágerben elhangzik, hogy a film „elhiteti veled, hogy felhőtlen a világ”.  

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Shake

Einstein, vegyesbolt, meztelenség - a világ legdrágább fotói

Különleges ötletekkel, egyedi megoldásokkal, vagy éppen tökéletesen átlagos képekkel is bankot lehet robbantani. Elképesztő összegekért cserélnek gazdát egyes eredeti fényképek, amelyek közül az utca embere csak párat ismer fel. A nyelvét nyújtó Einstein, a leghíresebb cigarettareklám ikonja, de még egy vegyesbolt is bekerült a világ legdrágább fotói közé.