Az Iomega Personal Cloud egy olyan forradalmian új webes feldolgozási architektúra, amellyel az Iomega hálózati tárolóeszközök más személyekkel és/vagy eszközökkel léphetnek kapcsolatba az internet felhasználásával. A legtöbb nyilvános és saját cloud-alkalmazástól eltérően a Personal Cloud technológia teljes egészében a felhasználóé – a tartalom és az elérés ellenőrzése mindig a felhasználó kezében marad. A legjobb talán mégis az, hogy a rendszerrel nem jár semmilyen használati díj vagy előfizetési költség.
Az új Iomega hálózati tárolóeszközök percek alatt képesek saját személyes felhőkörnyezetük (Personal Cloud) kialakítására. A képernyőn megjelenő Personal Cloud beállítási oldalakon meg kell adni a felhő nevét, majd megerősíteni a Personal Cloud létrehozására irányuló szándékot. A rendszerbe akár 250 tag (eszköz) is meghívható, így az üzleti partnerek, munkatársak, személyes jóbarátok vagy a család számára olyan globális léptékű elérés adható a fájlok másolására vagy megosztására, mintha mindannyiuk számítógépe egyetlen helyi hálózatba tartozna.
A saját felhőkörnyezet beállításához és felügyeletéhez semmilyen informatikai szakértelemre nincs szükség. A rendszer percek alatt beállítható. Ha meghívunk valakit a Personal Cloudba, akkor az illető kap egy e-mailt egy hivatkozással és egy engedélyezőkóddal. Ezzel automatikusan telepíthető az Iomega Storage Manager, ami létrehoz egy (valamilyen betűvel jelölt) megosztott meghajtót az íróasztalfelületen. A meghajtó betűjelére kattintva a felhasználó azonnal eléri a Personal Cloudot.
Egy Iomega StorCenter hálózati tárolóeszköz megvásárlásán túl semmilyen további induló költség nincs.
A világ legtávolibb pontjain található felhasználók is úgy szinkronizálhatják a fájlokat, mintha egyetlen helyi hálózatban ülnének. Sok kisvállalat még mindig helyi merevlemezeken tárolja a fontos fájlokat; az Iomega Personal Cloud azt jelenti, hogy többé nem kell gyalogosan helybe vitt adathordozókra vagy levélben küldött állományokra támaszkodni az irodában. Az üzleti felhasználók megnézhetik és szerkeszthetik a dokumentumokat (táblázatok, bemutatók vagy szövegszerkesztő-dokumentumok), így a földrajzilag egymástól távol lévő kollégák valós időben dolgozhatnak együtt. Az otthoni használók azonnal megoszthatják egymással fényképeiket, video- és más digitális állományaikat.
Sajnos a nagy video-, audio- vagy grafikus fájlok gyakran eltömítik a kisebb cégek e-mail rendszerét, emellett a kényesebb fájlok e-mailes továbbítása biztonsági kérdéseket is felvet. Az Iomega Personal Cloud használatával a nagy vagy bizalmas fájlok egyszerű egérműveletekkel kezelhetők, így a megoldás kényelmes és biztonságos módszer ezek továbbítására.
A kisebb vállalatoknál a helyben tárolt fájlok esetében komoly kockázatot jelenthet egy lopás vagy tűzeset, veszélyt hordoznak a szoftverproblémák és a hardvermeghibásodások is. Az Iomega Personal Cloud minden szinten beépített redundanciát kínál: a merevlemez, a kiszolgáló és az adatközpont szintjén is. Ha véletlenül valami katasztrófa történne, két Iomega StorCenter eszközzel és egy saját felhőkörnyezettel minden fájlról könnyedén biztonsági másolat készíthető a telephelyen kívülre, így a katasztrófatervnek megfelelően azonnal újra működésbe hozható a rendszer.
A Personal Cloud rendszeren tárolt adatokhoz csak az férhet hozzá, aki rendelkezik a megfelelő jogosultságokkal. Különféle óvintézkedések – például 128 bites AES-titkosítás – védik az adatokat, miközben azok továbbításra kerülnek az interneten. A biztonságos bejelentkezés további biztonságot jelent a személyes felhőkörnyezetben tárolt adatoknak, hogy azok ne kerülhessenek figyelmetlenségből rossz címzetthez és ne jussanak hackerek kezére a netes áthaladás során.