szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Az Ipsos Google Magyarország számára készített kutatásából kiderül, hogy ma Magyarországon a mikro- és...

Az Ipsos Google Magyarország számára készített kutatásából kiderül, hogy ma Magyarországon a mikro- és kisvállalkozásoknak kevesebb mint fele rendelkezik saját honlappal, sőt az interneten eddig jelen nem lévők 63%-a még csak el sem gondolkodott vállalkozásának virtuális megjelenítésén. Nem sokkal jelentősebb a már honlappal rendelkezők online aktivitása sem, hiszen ezen cégek majdnem fele egyáltalán nem hirdeti tevékenységét, 11%-uk pedig csak offline reklámozási megoldásokat választ.

A jelenség fő oka, hogy ezek a cégek – elsősorban kellő információk és tapasztalatok hiányában – nem bíznak az online jelenlét üzleti erejében. Számos kisebb vállalkozás úgy véli, hogy szaktudás- és kapacitáshiány miatt önállóan nehezen tudná felépíteni saját weboldalát vagy lenne képes azt hatékonyan üzemeltetni, illetve tévhiteik vannak az online jelenlét költségvonzatairól is. Ez a trend viszont jelentősen korlátozza a hazai kisvállalkozások üzleti eredményességét.
Ezért is döntött úgy a Budapest Bank, a Google Magyarország és a HonlapABC, hogy elindítanak egy hosszú távú vállalkozásfejlesztési kampányt, Neten a Cégem címmel. Saját portfoliójukból olyan kezdőcsomagot állítottak össze, amely épp a fent említett problémák kezelésében jelent segítséget, és amit meghatározott időszakon át díjmentesen próbálhatnak ki a vállalkozások. Többek között honlapkészítéssel, online hirdetési és banki megoldásokkal támogatják a programban résztvevőket, s mindezt erőteljes edukációs kampány is kiegészíti. 

A weboldal teljes tartalmi feltöltését követően a vállalkozó egy Google AdWords kupon segítségével elkezdheti népszerűsíteni weboldalát. A Google online és nyomtatott segédanyagai egyszerűen követhető instrukciókkal támogatják a programban résztvevő vállalkozásokat, hogy önállóan megtalálják azokat a hirdetési kulcsszavakat, melyekkel a leghatékonyabban képesek elérni célcsoportjukat. Ezek a megfelelően optimalizált beállítások teszik lehetővé, hogy amikor egy potenciális vásárló a vállalkozáshoz kapcsolódó kulcsszavakra keres, a hirdető megjelenjen a szponzorált keresési eredmények között. Az ingyenes Google Helyek szolgáltatás igénybevételével a kisvállalkozások tovább erősíthetik online jelenlétüket, hiszen így a nagy tömegek által használt Google Térképre (Maps) is felkerülnek.

A Budapest Banknál is fontosnak tartják, hogy a kisvállalkozások támogatást kapjanak azokon a területeken – például a marketing vagy a pénzügyek terén —, ahol nem rendelkeznek akkora anyagi, illetve szakértői kapacitással, mint a nagyobbak. A Neten a Cégem révén szeretnék a költséghatékony és kényelmes pénzügyi eszközökkel, többek közt az online bankolással megismertetni a vállalkozókat, hogy az így megspórolt összeget és időt a cégük fejlesztésre fordíthassák. A bank az együttműködés keretében pénzügyi tanácsokkal és kedvezményes számlacsomag-ajánlattal járul hozzá a vállalkozások eredményes működéséhez.

A három partner összefogásával létrejött szolgáltatáscsomag tehát számos módon könnyíti meg a kisvállalkozások életét. A honlapkészítő eszköz által fél éven keresztül ingyenesen kipróbálhatják az interneten keresztül elérhető piacokban rejlő lehetőségeket, és kész weboldalukhoz fél évre egy ingyenes domain nevet és tárhelyet is kaphatnak. Emellett az indulásban egy 15 ezer forint értékű Google AdWords kupon is segíti őket. Az AdWords működési elveinek megfelelően a kupon lejárata után is kizárólag abban az esetben kell fizetni a szolgáltatás igénybevételéért, ha valaki rákattint a hirdetésére, vagyis elnavigál a cég weboldalára. A vállalkozás tevékenyégétől függően, a Google AdWordsszel akár már napi 1000 Ft-ból látványos eredmények érhetőek el. Az olcsó és gyors pénzügyi tranzakcióikat pedig többek között a havidíjmentes internetbank-szolgáltatás, az első évben a havi számlacsomagdíj elengedése, illetve két éven keresztül az adóhatóság felé történő elektronikus átutalások díjmentessége biztosítja.  A csomag egyes elemeit természetesen külön is igényelhetik az érdeklődők.

A Neten a Cégem kezdeményezés fontos eleme az edukáció, hiszen a vállalkozások internetes fejlődését legtöbbször tévhitek akadályozzák. A program alapítói ezért a meghatározott időszakon át ingyenesen igénybe vehető termékek mellett több állomásos, vidéki és fővárosi körutat szerveznek, ahol a helyi kisvállalkozásoknak személyesen fognak szakmai segítséget és tájékoztatást nyújtani.

A program további részleteiről itt tájékozódhat, illetve a programhoz való csatlakozásra is itt nyílik lehetőség.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!