szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 18-64 éves korosztályból a közösségi oldalon jelen lévő internetezők több mint fele napi szinten használja az ilyen portálokat, amelyek közül az iWiW-en és a Facebookon a nők, míg a Myspace-en és a Twitteren a férfiak aktívabbak - derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Média közös kutatásából.

A 2011 januárjában végzett felmérés résztvevőinek 56 százaléka látogatja valamelyik közösségi oldalt, csaknem 20 százalék munkaidőben sem tud lemondani a közösségi médiáról. Az ezekben az oldalakban rejlő lehetőségek többségét azonban a fiatalok használják előszeretettel, miután a megkérdezett 18-24 évesek 45 százaléka a levelezését is a közösségi oldalakon keresztül intézi. A használók csaknem fele szívesen telepíti a portálok felületéről elérhető alkalmazásokat, illetve lép be különböző csoportokba. Üzleti célokra a válaszadók 4 százaléka használja a közösségi médiát, például hirdet, céges profilokat kezel, vagy rövid üzenetekben kommunikál ügyfélkörével.

"Az elmúlt egy évben közel megháromszorozódott a magyar Facebook felhasználók száma, jelenleg a közösségi oldalakat használók 86 százaléka tagja ennek az online közösségnek” - mondta Sütő Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. Hasonlóan dinamikus fejlődés csak a Twitter esetében tapasztalható, bár az itt regisztráltak száma a vezető portálokhoz viszonyítva csak 10 százalék.

AP

A regisztrációk és a tényleges látogatók számát együtt vizsgálva már árnyaltabb a kép, ugyanis a legalább egy oldalon regisztráltak körében a legnagyobb inaktív tagsággal a Myspace rendelkezik, a hozzáféréssel rendelkező megkérdezetteknek több mint 70 százaléka nem látogatja a portált, de a Twitter és a MyVIP tagoknak is több mint 50 százaléka tekinthető inaktív felhasználónak.

Az iWiW tagok ehhez képest jóval rendszeresebben látogatják az oldalt: a regisztráltaknak több mint 85 százaléka aktív, a Facebook esetében pedig ez a szám közel 90 százalék.

A legalább egy nagyobb közösségi oldalon regisztrált internetezők körében a férfiak 51, míg a nők 60 százaléka napi szintén használja informálódásra, illetve kapcsolattartásra ezeket a felületeket. A portálokon található alkalmazásokat pedig szintén a nők próbálják ki gyakrabban. Mert közülük 40, míg a férfiak közül csupán 30 százalék kattint a különböző klubbokra, vagy akár a FarmVille virtuális gazdaságára.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Megvan, hogy a Facebook hány milliárd dollárt ér

Újabb befektetővel gyarapodhat a Facebook tulajdonosi köre, a CNBC értesülései szerint ugyanis a 17 milliárd dolláros alapot kezelő General Atlantic is venné a népszerű közösségépítő oldal részvényeit. A tranzakció 65 milliárd dollárra értékeli a vállalatot – írja a Portfolio.hu.

Karrier

Egyetemek a Facebookon: mi a helyzet itthon?

2010 szeptemberében egy amerikai egyetem, a Harrisburg University of Science and Technology egyhetes tilalmat rendelt el campusa területén a közösségi oldalak használatára. Az akció nem szankció volt, hanem figyelemfelkeltés: arra akarták ráébreszteni a diákokat, hogy elengedhetetlen részévé vált az életüknek a Facebook és a Twitter – a hallgatók pedig nem győztek csodálkozni azon, hogy sokkal hatékonyabban tudnak részt venni az előadásokon és szemináriumokon, ha közben nem webkettőznek a laptopjukon.

hvg.hu Napi merítés

Ne maradjon le egyetlen hírről sem a Facebookon!

A Facebook a felhasználók hírei közül eltüntette azokat az ismerősöket és oldalakat, amelyekkel a felhasználó nem került interakcióba. A socialtimes.hu oldal bemutatja, hogyan lehet beállítani, hogy újra lássuk az összes ismerős és oldal tevékenységét.