A foton, a fény legkisebb egysége "engedelmeskedik" Einstein elméletének, amely szerint semmi sem képes gyorsabban haladni, mint a fény - bizonyították hongkongi tudósok, demonstrálva, hogy lehetetlen az időutazás. A Hongkongi Műszaki és Tudományos Egyetem kutatói kísérleteikről a Physical Review Letters című folyóiratban számoltak be.

"Einstein a fény sebességét a világegyetem közlekedési szabályának nevezte, egyszerűbben kifejezve, semmi sem képes gyorsabban haladni, mint a fény" - hangsúlyozta a vizsgálatokat irányító Tu Seng-vang, a hongkongi egyetem docense.

Az időutazás lehetősége tíz éve vetődött fel, amikor a tudósok felfedezték, hogy bizonyos optikai impulzusok szuperluminális, azaz a fény sebességét meghaladó sebességre képesek. Később ugyanez vizuális effektusnak bizonyult, ám a kutatók úgy vélték, hogy "magányos" fotonok mégis képesek meghaladni a fény sebességét.

Tu Seng-vang, aki hitt Albert Einstein igazában, véget vetett a vitának, megmérve a "magányos" fotonok végső sebességét, amelyet korábban senki sem határozott meg. "Eredményeink segítségével jobban megérthető a kvantuminformáció átadásának módja" - hangsúlyozta Tu Seng-vang.

Részben felfüggesztették Madridban az oltásokat, mert nincs elég vakcina