Közismert tény, hogy az Android-eladások egyre inkább lekörözik az iOS-eszközök értékesítését. Valamiről azonban nagy csend van, nevezetesen hogy néhány androidos készüléknél akár a 30 százalékot is meghaladhatja az arány, amelyben a csalódott vásárlók visszaviszik telefonjukat, míg például az iPhone4-nél ez mindössze 1,7% volt 2010-ben – írja a
Washington Post Business.
De vajon mi állhat a háttérben?
Nos, az átlagos mobiltulajdonosoknak (és azért a többség ilyen) nem túl egyszerű bizonyos típusú androidos mobilokat használni, és érthető a csalódottságuk, amikor a „Think Different” mottó jegyében azt látják, hogy barátjuk jóval egyszerűbben boldogul az iPhone-jával vagy a Blackberryjével.
Mindehhez hozzájárul az Android ökoszisztéma köztudott színessége, sokoldalúsága, az operációs rendszer (kvázi) nyíltsága, azaz hogy számos fejlesztő „beletúrhat” a rendszerbe. Ez egyfelől persze jó, másfelől viszont óvatosnak kell lenni, mert egy-egy átgondolatlanabb fejlesztés nemhogy további eladásokat generálna, hanem inkább vevői elégedetlenséget szít.