szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A "feliratkozás" funkcióval bővült a Facebook: olyan emberekkel is kapcsolatba kerülhetünk, akik nem visszaigazolt barátok vagy ismerősök.

A Facebook új funkcióval bővült, amelynek segítségével a felhasználók feliratkozhatnak egy profil nyilvános frissítéseire – akkor is láthatják a posztokat, ha nem vissszaigazolt barátok – áll a Facebook-blogban. A hírről több fórumon is beszámoltak, köztük az latimes egyik blogján is.

Ez az első alkalom, hogy Facebook-felhasználók kapcsolatba kerülhetnek egymással anélkül, hogy barátok lennének. A feliratkozás funkció annyira hasonlít a Twitter vagy a Google + megoldására, hogy a TechCrunch egyenesen A Twittert és a Google-t másolja a Facebook? címet adott a témáról írt cikkének.

Facebook

A világ legnagyobb közösségi oldala a megoldást arra vezette be, hogy hírességeket lehessen követni az oldalon.

A feliratkozás az „Add Friend” és az „Üzenet” gomb között jelenik meg a Facebook-profilokban.

Aki rákattint a gombra, ugyanúgy látja a felhasználó frissítéseit a hírfolyamban, mint ha barátok lennének. Aki pedig a saját frissítéseit szeretné megosztani másokkal, ezt a profilfotó alatti feliratkozás gombra kattintva teheti meg. Ez persze nem jelenti azt, hogy minden üzenet nyilvános lesz, lehetőség van arra is, hogy más üzeneteket kisebb körrel osszon meg.

Facebook

Annak az üzeneteit is lehet szűrni, akinek a híreire feliratkozott: lehet minden egyes frissítést olvasni, de a rendszert be lehet állítani úgy is, hogy csak a kiemelt üzeneteket kapjuk meg, illetve egyes témákat – például a játékokkal kapcsolatos frissítéseket – is ki lehet szűrni.

A változást – ahogy minden Facebook-frissítést – fokozatosan láthatják majd világszerte a felhasználók.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Elirigyelte a Google+ köröket a Facebook

Automatikusan kategorizálja a Facebook az ismerősöket: a munkatársakat, iskolatársakat és az 50 mérföldes körzetben lakókat csoportosítja a közösségi oldal.

hvg.hu Hálózat

Megduplázta bevételét a Facebook

2011 első félévében 1,6 milliárd dollárra nőtt a világ legnagyobb közösségi oldalának bevétele, nettó nyeresége pedig mintegy 500 millió dollár lett.

hvg.hu Tech

Retro Twitter-, YouTube- és Facebook-plakátok

Hogyan néztek volna ki a legnagyobb online szolgáltatások hirdetései évtizedekkel ezelőtt? Erre keresett választ néhány grafikus, aki elkészítette a mai internetes cégek és szolgáltatások korabeli plakátjait.