A HTC, a Research in Motion, a Sony és a Motorola Mobility is úgy döntött, kevesebb modellt dob piacra ezentúl évente – áll a
DigiTimes jelentésében. A vállalatok erőforrásaikat néhány kiemelt modellre összpontosítják, nem hígítják a piacot.
Az
Apple hasonló stratégiája az iPhone esetében már bizonyított: 2011-ben egyetlen új iPhone-nal jelentkezett a cég, ez volt az iPhone 5 helyett érkező iPhone 4S. A cupertinói cég a globális telefonpiac mindössze 4 százalékát birtokolja, ehhez képest a teljes piacra vetített profit több mint a felét mondhatja a magáénak. Tavaly a negyedik negyedévben
mintegy 30 milliót adhattak el belőle.
Ráadásul míg az Apple 2011 harmadik negyedévében az okostelefon-szegmens 26 százalékát tudhatta a magáénak az Egyesült Államokban, ez a szám 2011 október-novemberére 43 százalékra nőtt.
A stratégiaváltás után a Samsungnak is sikerült bővítenie a piaci részesedését: 2011-ben kizárólag a Galaxy S II okostelefonra koncentrált a cég, melyből az első félévben mintegy tízmilliót szállítottak ki, majd a karácsonyi negyedévben már 32 millió talált gazdára.
Magyarul nagy bizniszt csinált a Samsung is az okostelefonokkal - tavaly október és december között 72,8 százalékkal 3,5 milliárd euróra nőtt az üzemi eredmény az egy évvel korábbihoz képest.