szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Nem fáradnak bele a Facebookba azok, akik régóta – 2004-es megalapítása óta - felhasználói a közösségi portálnak, nem unnak bele a képek felrakásába, a hétvégi programok egyeztetésébe vagy éppen a véletlen gondolatok továbbításába – állapította meg egy pénteken ismertetett felmérés.

A Pew intézet az Egyesült Államokban elvégzett telefonos felmérés, illetve 2010 novemberétől a portál adatai alapján arra a következtetésre jutott, hogy a Mark Zuckerberg alapította Facebook a tőzsdére való bevezetés után is hosszabb távon is népszerű maradhat. A tőzsdére vitel előtt az egyik fő aggodalom az úgynevezett "Facebook-fáradság" volt, a Pew kutatói szerint az aggodalom azonban vélhetően megalapozatlan.

Minél régebben használja valaki a Facebook oldalát, annál gyakrabban nyomja meg a "tetszik" gombot, kommentálja a barátok által feltett tartalmakat, tesz fel meghívókat és tageli (címkézi) a barátait a fényképeken a jelentés szerint. A felmérésből az is kiderül, hogy minél több Facebook-barátja van valakinek, annál aktívabban vesz részt a közösségi háló életében. A Facebook felhasználói átlagosan 156 569 másik felhasználót érhetnek a barátok barátain keresztül.

"Az emberi tevékenységnek ez a vizsgálata megerősítette a barátság értékével kapcsolatos ősi igazságot" - mondta el Lee Reinie, a Pew internetes projektvezetője. "A társadalmilag aktívabbak könnyebben megkapják a segítséget és érzelmi támogatást, amire szükségük van".

AP / Paul Sakuma

A felmérést 2255 amerikai felnőtt telefonos megkérdezésével 2010 novemberében végezték. A válaszadókat megkérdezték a Facebookos tevékenységükről, és 269 résztvevőnek a Facebookos adataikat is áttanulmányozták. A Facebook saját közlése szerint a közösségi portálnak jelenleg 845 millió felhasználója van.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!