Sok ingyenes okostelefonos alkalmazás a hozzákapcsolt reklámok megjelenítése miatt jóval több áramot fogyaszt, ezzel jelentősen lerövidíti az akkumulátor üzemidejét - állítja egy új tanulmány. A BBC által idézett kutatók egy speciális eszközzel monitorozták több alkalmazás energiafelhasználását Android és Windows Mobile készüléken. Volt olyan eset, amikor egy alkalmazás ingyenes verziója a reklámok miatt mintegy 75 százalékkal több energiát fogyasztott. Ez derült ki az egyik amerikai egyetem, az indianai Purdue Universityn végzett kutatásból.
Az ingyenes alkalmazásokba gyakran integrálnak reklámokat, így a fejlesztők pénzhez juthatnak anélkül, hogy magáért az alkalmazás letöltéséért pénzt kellene kérniük. Ugyanakkor az energia-optimalizálás miatt a fejlesztőknek kétszer is meg kellene gondolniuk, éljenek-e az „ingyen” reklám lehetőségével.
A team népszerű alkalmazásokat vizsgált, mint a Facebook vagy az Angry Birds Android és Windows Mobile készüléken. Az Apple beépített mobil operációs rendszer korlátozásai miatt az iPhone-tesztet nem tudták elvégezni. Az Angry Birds esetében a teljes energiafelhasználás mintegy húsz százalékát használták magára a játék játszására. A maradék nyolcvan százalékból 45 százalék ment el a célzott reklámok kiszolgálására.
3 G farok
A teszt során 3G kapcsolatot használtak az app futtatására. Arra is fény derült, hogy a játékhoz szükséges információk letöltése után - alkalmanként akár tíz másodperccel is - tovább használják az alkalmazások a hálózatot . Ezt a jelenséget a kutatók 3 G faroknak nevezték el. A „3G farok” az Angry Birds esetében például az alkalmazás teljes energiafogyasztásának több mint egynegyedét teszi ki.
A reklámok miatt ugyanis továbbra is szerverhez kapcsolódik a mobil eszköz, folytatódik az információcsere. Ez éli fel az akkumulátor üzemidejét, ide szivárog az energia – elkerülhetetlenül, ha a felhasználó a hirdetések miatt fizetés nélkül letölthető verziót választják.
Az ingyenes alkalmazásokba gyakran integrálnak reklámokat, így a fejlesztők pénzhez juthatnak anélkül, hogy magáért az alkalmazás letöltéséért pénzt kellene kérniük. Ugyanakkor az energia-optimalizálás miatt a fejlesztőknek kétszer is meg kellene gondolniuk, éljenek-e az „ingyen” reklám lehetőségével.

Rovio
3 G farok
A teszt során 3G kapcsolatot használtak az app futtatására. Arra is fény derült, hogy a játékhoz szükséges információk letöltése után - alkalmanként akár tíz másodperccel is - tovább használják az alkalmazások a hálózatot . Ezt a jelenséget a kutatók 3 G faroknak nevezték el. A „3G farok” az Angry Birds esetében például az alkalmazás teljes energiafogyasztásának több mint egynegyedét teszi ki.
A reklámok miatt ugyanis továbbra is szerverhez kapcsolódik a mobil eszköz, folytatódik az információcsere. Ez éli fel az akkumulátor üzemidejét, ide szivárog az energia – elkerülhetetlenül, ha a felhasználó a hirdetések miatt fizetés nélkül letölthető verziót választják.