szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az utóbbi évek jelentős változásokat hoztak a kereskedelem világában. Manapság sok üzlet köttetik meg virtuálisan, hiszen egyre több ember fedezte fel magának a webshopok által nyújtott gyors és kényelmes vásárlási élményt. Egyre több a mobil és az alkalmazás a kiskereskedelemben.

Ha valaki vásárolni szeretne, csak rákeres az interneten a kívánt árucikkre, megkeresi a legkedvezőbb ajánlatot, és ha lehetőség van rá, azonnal meg is rendeli - online. Ezt követően kiszállítást kér, esetleg személyes átvétellel az üzletben vagy átvételi pontokon a neki megfelelő időpontban veszi át az árut.

De a hagyományos kereskedelemben is komoly változások álltak be. Egyrészt a gazdasági válság hatásait mind a kereskedők, mind a fogyasztók megérezték. Sokan költenek kevesebbet, és a boltoknak komoly harcot kell vívniuk a vásárlók megszerzéséért és megtartásáért. Ehhez pedig a jobbnál jobb akciókon kívül szükségessé válik a technológiai innovációk adaptálása. A tudatos vásárlás szintén nagyobb szerepet kap, hiszen az emberek, ha már pénzt költenek, egyre inkább szeretnének minőségi, és nekik leginkább megfelelő áruhoz hozzájutni. Ráadásul fokozatosan hozzászoktak ahhoz, hogy szolgáltatást kapjanak az egyszerű pénzért-áru tranzakció helyett.

Az AisleBuyer mobil vásárlói alkalmazásokat gyártó cég felmérése kimutatta: az emberek sokkal innovatívabbnak tartják azokat az üzleteket, ahol az eladók okostelefonokkal és tabletekkel felszerelve állnak a kedves vásárlók szolgálatára - és szívesebben költik ilyen helyen a pénzüket. A vendéglátásban például már régóta felhasználják a technológiai vívmányokat, már évekkel ezelőtt találkozhattunk olyan étteremmel, ahol a pincérek nem egy cetlire írogatják a rendeléseket, hanem mondjuk egy PDA segítségével rögzítik a kiválasztott ételeket és italokat. Ennek köszönhetően könnyen megoldható volt, hogy mire mindenki kiválasztotta mit kér, egy másik pincér már az asztalnál is volt a már megrendelt italokkal.

Az ilyen jellegű innováció az, amit a vásárlók elvárnak. Nem csak azt szeretnék, hogy az áruház végében található pénztárgépeket kiváltsák az értékesítési ponton (például már a polcnál) található tabletek, hanem, hogy az alkalmazottak naprakész információkkal, videó bemutatókkal, termékinformációkkal rendelkezzenek és kapcsolódó termékek ajánlására is képesek legyenek mobil eszközeik segítségével. Az AisleBuyer szerint az üzletek felismerték ezt a trendet és egyre többen keresnek használható megoldásokat a vevők igényeinek kielégítésére.

Ha kíváncsi a módszerekre, olvassa tovább a cikket a Computerworld oldalán.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!