
A találati lista ilyen alakítása mögött szándékos felhasználói beavatkozás áll. A Google-bomba és Googlewashing néven is ismert módszer lényege, hogy a Google PageRank algoritmusát kihasználva – az adott kifejezésre történő tömeges rálinekléssel – úgy befolyásolják a találatokat, hogy bizonyos kulcsszavakra a kívánt oldalak kerüljenek a lista elejére. A módszert kereskedelmi és politikai célokra is be szokták vetni, ez utóbbira a jelenlegi eseten kívül jó példa az a 2004-es eset, amikor a "miserable failure", azaz "csúfos kudarc" kifejezése George W. Bush hivatalos önéletrajzára mutatott.
Magyarországon a keresések szinte mindegyikéhez a Google-t használjuk. A Gemius adatai szerint a Google keresőmotorjának részesedése 98,92 százalékos. Második helyen a 0,75 százalékos MSN áll, harmadik pedig a 0,19 százalékos Yahoo. Ha keresőket a használt domainek szintjén vizsgáljuk, akkor "csak" 92,86 százalékon áll a Google, utána a Hírstart, a conduit.com átvezető oldal és a Bing következik.