szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Elengedi a 350-400 millió aktív fiókkal rendelkező Hotmailt a Microsoft, helyette jön az Office csomag levelezőszoftverének nevét öröklő Outlook.com.

A Windows Phone-ból és az ősszel megjelenő Windows 8 Metro felületéről is ismerhető, asztali környezetben kicsit talán túlságosan is letisztultnak ható megjelenéssel érkezett meg a Microsoft új e-mail szolgáltatása, az Outlook.com. Az újdonság bevezetése egyben azt is jelenti, hogy a Microsoft elengedi a Hotmailt, ami bár továbbra is elérhető lesz, nem várhatók ezután fejlesztések rajta.

Az 1996-ban alapított, a Microsoft által a következő évben felvásárolt Hotmailt jelenleg 350-400 millióan használják. A sokáig egyedülálló népszerűséggel rendelkező szolgáltatás erejét a 2004 óta gyengíti a Google Gmailje, melynek kezdettől fogva hatalmas előnye a hatásos spamszűrés, illetve a hatalmas tárhely. A Microsoft a Gmail színre lépése óta hiába próbálkozott a Hotmail márka erősítésével, a Google egyértelműen sorra nyerte a csatákat, most pedig, úgy tűnik, a háborút is.

Az Outlook.com-fiókot igénylők száma az első hat óra halatt meghaladta a milliós lélektani határt, így a Microsoftnak nem lehet panasza a kezdeti érdeklődésre. Nagy kérdés azonban, hogy meddig tart ki az újdonság ereje. Redmond a már említett felületen kívül facebookos és twitteres integrációval, több cím egyszerre kezelésével és az azonnali üzenetküldőkkel (például a házon belüli Microsoft Messenger és Skype) való együttműködéssel próbálja maradásra bírni az érdeklődőket. Más rendszerekhez, például a Gmailhez képest is újítás, hogy bár az Outlook.com-on is láthatunk majd reklámokat, azokat csak a hivatalosnak látszó e-mailek, például hírlevelek mellett jeleníti meg a Microsoft, amit személyes levelezésnek vél az algoritmus, azoknál nem mutat majd hirdetéseket.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!