A Valve tesztelői szerint ugyanaz a számítógép 16 százalékkal több képkocka megjelenítésére képes Ubuntu Linuxot használva, mint amikor a játék windowsos verzióját futtatták. A fejlesztők szerint a 315 fps és 270 fps közti különbség oka a két operációs rendszer közti felépítésbéli különbség rejti.
A Left 4 Dead 2 játék Windows-verziója eredetileg a Microsoft saját, Direct3D grafikai felületét használta, de a linuxos kódból visszaemelt OpenGL-alapú megjelenítő programkóddal már a windows-os verzió is valamivel gyorsabb volt (303 fps) - írja az
ExtremeTech.
A Valve szerint így egyértelművé vált, hogy maga a hardver képes lenne nagyobb teljesítményre, de a Microsoft Direct3D szoftveres technológiája valamiért visszafogja őket. A játékfejlesztők azonban mégis szívesebben használják a Direct3D-t, ennek oka pedig a tömegerő: könnyebb megtanulni, így több fejlesztő használja, így a gyártók erre koncentrálnak a meghajtóprogramok készítésekor, emiatt viszont több fejlesztő használja - és újraindul a kör.
A fenti tapasztalatok után a játékiparban a Half-Life, Counter-Strike és Portal címekkel nevet szerzett Valve szorosabban együttműködik majd a grafikai vezérlők gyártóival annak érdekében, hogy nagyobb erővel koncentráljanak a linuxos grafikai vezérlés, így a játékok teljesítményére.