szerző:
hvg.hu

Az amerikai elnökválasztási kampány apropóján a Massachusetts Institute of Technology két volt diákja olyan alkalmazást fejlesztett, amely megpróbálja a felhasználó elé tárni a politikai hirdetések igazságtartalmát.

A Super PAC alkalmazás a hangfelismerés technológiáján alapul, hasonlóan működik, mint a zenéket beazonosító Soundhound vagy Shazam. A politikai hirdetéseket hallgatva az iPhone-ra elérhető Super PAC app felismeri, hogy melyik politikus melyik beszédéről/hirdetéséről van szó, majd megmutatja az ehhez tartozó információkat: ki állt az adott kampányelem mögött, mennyibe került a pártnak a kampány satöbbi. A szoftverből ezután a FactCheck és a PolitiFact oldal vonatkozó részeit is elérhetjük az adott beszéd igazságtaralmával kapcsolatos további információkért.
A TechPresident korábbi beszámolója szerint az alkalmazást fejlesztő Jennifer Hollett és Dan Siegel célja a szoftver megalkotásával az volt, hogy a tévében egyirányú, broadcast jelleggel sugárzott, sok esetben negatív kampányelemeket megpróbálják minél transzparensebbé és közösségivé tenni. Ez utóbbit erősíti, hogy az alkalmazásban - a tények megismerése után - maguk a felhasználók is értékelhetik az adott hirdetést.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények! Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Rendőrautó alá bújt a kiskutya, így lelt gazdára

Rendőrautó alá bújt a kiskutya, így lelt gazdára

Sárba írt üzenettel menekültek meg a krokodilok torkából

Sárba írt üzenettel menekültek meg a krokodilok torkából

Korrupcióval gyanúsítják Salvini tanácsadóját

Korrupcióval gyanúsítják Salvini tanácsadóját

Ismét rakétát tesztelt Kim Dzsong Un

Ismét rakétát tesztelt Kim Dzsong Un

Még idén rendkívüli kiegészítést kaphatnak a nyugdíjasok

Még idén rendkívüli kiegészítést kaphatnak a nyugdíjasok

Az úszóverseny győztese, aki medencébe fulladt

Az úszóverseny győztese, aki medencébe fulladt