Az
Appleblogon megjelent írás szerint a helyzet megértéséhez fontos tisztázni két alapfogalmat: a szavatosságot és a jótállást. A jótállást a gyártó adhatja, ha akarja. A szolgáltatás azt jelenti, hogy ha rendeltetésszerű használat mellett megy tönkre a termék, amit vásároltál, a gyártó képviselőjének azt szó nélkül javítja.
A hivatalos előírások azonban nem a jótállásról, hanem a szavatosságról szólnak, amit már a forgalmazónak kötelező vállalnia, két évig: az első fél évben ez a jótálláshoz hasonló jogosítványokkal jár, a fennmaradó másfélben viszont már a vásárlónak kell bizonyítania, hogy gyártási hiba miatt ment tönkre a gépe.
A blog szerint a megbízható helyről - például APR-től, azaz hivatalos prémium viszonteladótól - vásárol valaki Apple-terméket, akkor az üzlet egy sérülésmentes eszköz kapcsán legtöbbször sikerrel intézi el a gyártóval az ingyenes javítást. Ha az Apple valamiért mégsem egyezik bele az ingyenes javításba, akkor a vásárlónak kell bizonyítania, hogy a termék gyártási hiba miatt ment tönkre, de ekkor már a kereskedő, nem pedig a gyártó fizeti a javítást.