szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Alkalmazásfejlesztő cégek olyan megoldásokon dolgoznak, amelyek figyelmeztető üzenetekkel gyakorolnak nyomást a felhasználókra a felelőtlen költekezés megelőzése érdekében - írja a Portfolio.hu. Egy ruhaboltba lépéskor például választhatunk: valóban elköltjük a pénzt vagy megtakarítási számlára utaljuk inkább.

A Portfolio.hu beszámolója szerint egy amerikai induló vállalkozás, az ImpulseSave olyan szoftver fejlesztésén dolgozik, amely lehetővé teszi, hogy például egy ruhaboltba lépéskor a felhasználó telefonja hirtelen rezegni kezdjen, és amikor megnézi, hogy ez miért lehet, egy hangüzenet szólal meg: "Szívecském, tedd csak el a kártyádat, és lépj távol a kasszától". Az alkalmazás a vásárlók shoppingolás közbeni "elgyengüléseit" hivatott megelőzni.

A lap azt írja: a figyelmeztetéseken kívül a vásárlóknak lehetősége nyílik egy megtakarítási számlát nyitnia a cég partnerbankjánál, és például amikor megvennének egy ruhadarabot, az alkalmazás segítségével egyszerűen az erre fordítani kívánt pénzt a fizetés helyett a megtakarítási számlára lehet utalni. A cég szerint felhasználóik átlagosan 3000 dollárt takarítanak meg így egy évben.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!