szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A cégek és reklámügynökségek egyre inkább felfedezik a közösségi hálózatban rejlő lehetőségeket.

A cégek és reklámügynökségek egyre inkább felfedezik a közösségi hálózatban rejlő lehetőségeket. Az összes internetes reklámköltés (USA) mintegy 2,7%-a zajlott a Facebookon 2011-ben, elemzők szerint az a szám 1012 utolsó negyedévére 5% lesz. (Efrontier). Ez a növekedés főleg azért érdekes, mert bár a cégek már évek óta előszeretettel költenek az interneten, a közösségi szolgáltatások (köztük a legnagyobb, a Facebook) eddig csak az év elején elkülönített általános „netes” büdzséből kaptak egy szeletet. 2011-ben azonban már külön közösségi-média büdzsével gazdálkodtak a legnagyobb ügynökségek, újabb kategóriát különítve el az internetes költségeken belül.

A Facebook maga is erősíti ezt a trendet, hiszen számtalan új szolgáltatással próbál a hirdetők kedvében járni (reklámok a news-feedben, követők toborzása, stb.), ezzel viszont magával rántja a piac többi szereplőjét is (LinkedIn, Google+), hiszen miután a cégek rájönnek, hogy viszonylag olcsón, nagyon célzott közönséget érhetnek el, nagyon nagy számban (ellentétben pl. az úgynevezett „szórt” televíziós reklámokkal, melyek gyakorlatilag senkit nem érnek már el) tudatosan keresik a további lehetőségeket és felületeket ezen a téren. Ennek tanúi lehettünk tavaly és ez fog történni jövőre is. Mi netezők ebből annyit fogunk észrevenni, hogy egyre több reklámot kapunk majd „burkoltan” (pl. céges Facebook oldalak, követők és játékok) a közösségi szolgáltatásokon is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!