szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Miután a Közbeszerzési Döntőbizottság hétfőn megszüntette a vesztes Enterprise Communications Magyarország Kft. által kezdeményezett jogorvoslati eljárást, a nyertes M&S Informatikai Zrt. megkezdheti az egységes segélyhívó rendszer infokommunikációs alrendszerének kiépítését – közölte a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. kedden.

A nyertes cég feladata lesz, hogy olyan európai színvonalú, komplex infokommunikációs rendszert építsen ki, amelynek eredményeképpen – más európai országokhoz hasonlóan – a segítségnyújtás folyamata egyszerűbbé válik és gyorsabb lesz – áll a közleményben.

A 112-es segélyhívószám már 1999 óta működik Magyarországon, ingyenesen hívható vezetékes vagy mobiltelefonról. Azonban a bevezetése óta "csak" egy háttér-infrastruktúra nélküli, telefonos szolgáltatás volt.

A tervezett új segélyhívó rendszer valós idejű adat- és hangkapcsolatot (telefon, eCall, sms, mms, internet stb.) biztosít majd a lakosság, a készenléti szervek érintett szereplői – az irányítók és a végrehajtók – között. A közbeszerzési eljárás elhúzódása miatt a kormány még egy decemberi határozatában ez év március 31-ről, december 31-re módosította az egységes segélyhívó rendszer kiépítésének határidejét.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!