szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A közösségi oldal csütörtökön jelenti be felületének megújítását. A profiloldalak is változnak, de a hangsúly a főoldali üzenőfal újratervezésén lesz.

Nagyobb képek és képfókuszú hirdetések lesznek a Facebook üzenőfalán – értesült több, a Facebooknál dolgozó, illetve Facebook-közeli forrásból a TechCrunch. A technológiai oldal szerint most csak a 2006-os bevezetése óta nagyjából ugyanúgy kinéző, asztali böngészőből látható üzenőfalat szabják újra, a 2009-ben iPhone-on bevezetett mobilos verzió teljes megváltoztatása még várat magára.

A Facebook március 7-én tartandó bejelentése mögött az áll, hogy egyre több információ árad be a Facebookra, így a felhasználóknak több és jobb lehetőséget kell biztosítani azok megszűrésére, az eléjük tárt megosztásokat pedig minél látványosabb formában kell tálalni. Ezért az új üzenőfalon hangsúlyosabb lesz majd a tartalomtípusonkénti szűrés. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy egy gombnyomással kapcsolhatjuk az üzenőfalon áttekinteni kívánt tartalmat, ha éppen csak az ismerősök által kitett hírekre, vagy csak a videókra, vagy csak a fényképekre vagyunk kíváncsik. Az erre szolgáló gombok várhatóan az üzenőfal tetején lesznek.
A kép csak a TechCrunch által felskiccelt illusztráció
TechCrunch
A fenti szűréssel a TechCrunch minden forrása szerint külön hírfolyamot kapnak az ismerőseink által a Facebookra és az Instagramra töltött fényképek. (A tavaly felvásárolt képmegosztó tehát egyre szervesebb része lesz a közösségi oldalnak.) Mivel a fotó a legnépszerűbb tartalomtípus a Facebookon, alighanem ezt a hírfolyamot fogjuk legtöbbször megnyitni.

Jóval kevésbé biztos, hogy milyen másféle tartalmak kapnak még külön hírcsatornát, a videók és a linkek/hírek mellett az itthon kevésbé érdekes (hiszen kevésbé elérhető) zenei állapotfrissítések is felkerülhetnek a listára.

A változtatásokkal azt szeretnék elérni, hogy egyre többen egyre több időt töltsenek el az oldalon. Egy átlagos felhasználó jelenleg havonta nettó hét órát tölt aktívan a Facebookon, sokaknak azonban unalmas vagy éppen túlságosan megterhelő már a közösségi oldal használata.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!