A Social Media Today gyűjtéséről hírt adó MarkegingMorzsák szerint a felhasználók 61%-a tart Facebook-szünetet napokra, de többen hetekre eltávolodnak a közösségi oldaltól, sokan pedig rendszerszerűen és tudatosan iktatnak be időnként némi pauzát. A megkérdezettek 20%-a teljesen lemondott a használatáról, 28 % pedig úgy nyilatkozott, hogy most kevésbé tölt be fontos szerepet az életükben a Facebook, mint például tavaly. A válaszadók közül leginkább, 42 százalékban a 18-29 éves tanulók azok, akik tudatosan töltenek kevesebb időt a legnagyobb közösségi oldalon.
A Facebook-szünet leggyakoribb indokai közt találjuk azt, hogy a felhasználót túlzottan lefoglalják más tevékenységei, érdektelen magával a Facebookkal szemben, nem kap érdekes, releváns bejegyzéseket ismerőseitől. Szintén sokan jelölték meg a pletykák és a drámázás túlzott mértékét, sokan unatkoznak, mások pedig egyszerűen úgy érzik, hogy túl sok időt töltenek az oldalon.
Eközben a Facebook mindent megtesz, hogy a felhasználók minél aktívabbak legyenek az oldalon, a héten alapos megújulást jelent be Mark Zuckerberg.