szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az IBM a közösségi média nyilvános adatainak elemzésével javítaná a közlekedést – írja HWSW.

A közösségi médiában megjelent kommentek tízezreit elemezve igyekszik öt kanadai város az  IBM-mel karöltve optimalizálni közlekedését. Az IBM által alkalmazott "közösségi hallgatás" meg tudja különböztetni a komoly és a szarkasztikus hozzászólásokat, sőt különböző közlekedési trendek megjósolására is képes a közösségi médiából gyűjtött információk alapján – írja a HWSW.

Az elemzésből az például kiderült, hogy Torontóban tizenegy hónap alatt a város majdnem tízezer tweetet könyvelhetett el a forgalommal kapcsolatban, amelynek csaknem 40 százaléka negatív vélemény. Főleg a parkolás csapja ki a biztosítékot a sofőröknél, akik a szabad helyek keresésével töltött hiábavaló körözés után előszeretettel teszik közzé, kit és hova küldenének legszívesebben.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!