Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8528eb06-b8ff-4857-86d9-e0de62616d8a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A főpolgármester is beszállt a cégvezetői pályázatokról szóló üzengetésbe. Karácsony szerint a Tisza-frakció javaslatai tele voltak hibákkal.","shortLead":"A főpolgármester is beszállt a cégvezetői pályázatokról szóló üzengetésbe. Karácsony szerint a Tisza-frakció javaslatai...","id":"20250129_Karacsony-Ez-Budapest-itt-nem-emeljuk-torvenytelenul-a-cegvezetok-fizeteset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8528eb06-b8ff-4857-86d9-e0de62616d8a.jpg","index":0,"item":"dc821f02-62b0-4187-a559-022b9671b2b7","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_Karacsony-Ez-Budapest-itt-nem-emeljuk-torvenytelenul-a-cegvezetok-fizeteset","timestamp":"2025. január. 29. 08:15","title":"Karácsony: „Ez Budapest: itt nem emeljük törvénytelenül a cégvezetők fizetését!”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d1b1d8c0-22b5-4923-9f7c-ab4be244c0e7","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A jelenséget az Időkép egyik kamerája rögzítette. ","shortLead":"A jelenséget az Időkép egyik kamerája rögzítette. ","id":"20250130_Zold-tuzgombot-videoztak-le-a-Balaton-folott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d1b1d8c0-22b5-4923-9f7c-ab4be244c0e7.jpg","index":0,"item":"f0e13f62-dd84-4bfa-8f0d-2230f747f3de","keywords":null,"link":"/itthon/20250130_Zold-tuzgombot-videoztak-le-a-Balaton-folott","timestamp":"2025. január. 30. 18:50","title":"Zöld tűzgömböt videóztak le a Balaton fölött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bda6c64d-2e6f-49e8-a022-a3877b583147","c_author":"Balogh Csaba","category":"360","description":"Egy erőtlen ütés csak arra jó, hogy felbosszantsa az ellenfelet. A kínai technológiák kézben tartóit pedig nem volt érdemes az amerikaiaknak felbosszantaniuk. Vagy legalábbis illett volna felkészülni arra, hogy aki nem fekszik ki, az vissza fog ütni. Vélemény.","shortLead":"Egy erőtlen ütés csak arra jó, hogy felbosszantsa az ellenfelet. A kínai technológiák kézben tartóit pedig nem volt...","id":"20250129_balogh-csaba-kina-usa-deep-seek-technologiai-innovacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bda6c64d-2e6f-49e8-a022-a3877b583147.jpg","index":0,"item":"bd6ff02f-bd9e-4d40-b6a7-0ed74d89ec17","keywords":null,"link":"/360/20250129_balogh-csaba-kina-usa-deep-seek-technologiai-innovacio","timestamp":"2025. január. 29. 11:30","title":"Balogh Csaba: Most múlik pontosan","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"056dd5da-e326-4b60-a9e7-f916e994efc4","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Miután egy bíró felfüggesztette a jogszabály végrehajtását, Donald Trumpék visszakoztak. A magyarországi a Szabad Média Pályázat nyertesei is fellélegezhetnek.","shortLead":"Miután egy bíró felfüggesztette a jogszabály végrehajtását, Donald Trumpék visszakoztak. A magyarországi a Szabad Média...","id":"20250129_visszavonas-feher-haz-tamogatasok-befagyasztas-rendeletet-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/056dd5da-e326-4b60-a9e7-f916e994efc4.jpg","index":0,"item":"d020f026-bea0-4768-8da8-992331cb6b76","keywords":null,"link":"/vilag/20250129_visszavonas-feher-haz-tamogatasok-befagyasztas-rendeletet-ebx","timestamp":"2025. január. 29. 19:38","title":"Visszavonta a Fehér Ház a támogatások befagyasztásáról szóló rendeletét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e99aeccc-9437-45ff-adbf-f51387861061","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"A ZalaZone mellett lesz a Nio első hazai aksicsere-állomása, és az akár 300 km/h-s tempót lehetővé tevő új oválszakasszal bővülő pályán már javában tesztelik a Xiaomi 1548 lóerős új elektromos autóját és a teljesen önvezető járgányokat. Pezseg az autóipari élet Zalában.","shortLead":"A ZalaZone mellett lesz a Nio első hazai aksicsere-állomása, és az akár 300 km/h-s tempót lehetővé tevő új...","id":"20250128_villanyauto-aksicserelo-1500-lovas-xiaomi-auto-onvezetes-zalazone","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e99aeccc-9437-45ff-adbf-f51387861061.jpg","index":0,"item":"9450ddfe-e462-4b09-b35f-0e3adba6225d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250128_villanyauto-aksicserelo-1500-lovas-xiaomi-auto-onvezetes-zalazone","timestamp":"2025. január. 28. 20:42","title":"3,5 perces villanyautó aksicserélő, 1500+ lovas Xiaomi autó és teljes önvezetés Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5edba95f-9b16-418c-bc26-96885e6acfb8","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A független képviselő szerint ha a Fidesznek nincs takargatnivalója, akkor megszavazzák a bizottság felállítását.","shortLead":"A független képviselő szerint ha a Fidesznek nincs takargatnivalója, akkor megszavazzák a bizottság felállítását.","id":"20250128_jambor-andras-parlamenti-vizsgalobizottsag-mini-dubaj","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5edba95f-9b16-418c-bc26-96885e6acfb8.jpg","index":0,"item":"62f7ff25-4ded-43bd-becf-1e29bb33fce3","keywords":null,"link":"/itthon/20250128_jambor-andras-parlamenti-vizsgalobizottsag-mini-dubaj","timestamp":"2025. január. 28. 20:17","title":"Jámbor András oligarchákat sejt a Mini-Dubaj mögött, parlamenti vizsgálóbizottságot akar","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"467057e9-0dbe-4737-83a5-c5b263f20638","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A kormány Új Gazdasági Akciótervének 21 pontja közül 10 kapcsolódik az ingatlanszektorhoz, amely ágazat (az építőipart is beleértve) a GDP maximum 15 százalékát teszi ki. A szektor kis súlya eleve kétségessé teszi, hogy a program teljes GDP-re gyakorolt hatása elégséges lehet-e a 3,5 százalékos növekedés arányos részének eléréséhez – olvasható a GKI Gazdaságkutató Zrt. friss kutatásában.","shortLead":"A kormány Új Gazdasági Akciótervének 21 pontja közül 10 kapcsolódik az ingatlanszektorhoz, amely ágazat (az építőipart...","id":"20250130_GKI-repulorajt-ingatlanpiac-lakaspiac","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/467057e9-0dbe-4737-83a5-c5b263f20638.jpg","index":0,"item":"eaabb75d-8d3c-4686-98a5-0c9558fb582b","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250130_GKI-repulorajt-ingatlanpiac-lakaspiac","timestamp":"2025. január. 30. 07:30","title":"GKI: Nem lesz repülőrajt a kormány ingatlanpiaci „akciótervéből”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f3db4aa-ee6d-4acc-b635-9c0ed41aa465","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Több, jogosítvánnyal kapcsolatos díjazás is változik. ","shortLead":"Több, jogosítvánnyal kapcsolatos díjazás is változik. ","id":"20250129_Fizetos-lesz-ingyenesen-kiallitott-jogositvany-25-ev-felett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f3db4aa-ee6d-4acc-b635-9c0ed41aa465.jpg","index":0,"item":"b468f991-49bd-4587-9dbd-bdb83113f8ac","keywords":null,"link":"/cegauto/20250129_Fizetos-lesz-ingyenesen-kiallitott-jogositvany-25-ev-felett","timestamp":"2025. január. 29. 08:17","title":"Elvesznek egy kedvezményt a 25 év feletti frissjogsisoktól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Új, több platformon is elérhető játékot adott ki a légitársaság-üzemeltetésben igencsak közelről érintett KLM. A feladat a cég történelmének újraírása. Kipróbáltuk.
Rengeteg repülős játék érhető el mind PC-n, mind mobilon, a reptéri légiforgalmi irányítás butított formája pedig kifejezetten az alkalmazásboltok kedvencei közé tartoznak. Olyannal viszont nem találkoztunk, amelyikben egy légitársaságot kellett volna felépíteni és üzemeltetni – mindaddig, amíg pár hónapja felkértek minket a KLM új játékának bétatesztelésére.
KLM-történelem: játszd újra, Tutti!
Az amszterdami sajtóbejelentés szerint Aviation Empire névre keresztelt játék eltalálta az infotainment szűk érdekességi vonalát: úgy ad át jó néhány információt a holland királyi légitársaságról, hogy a játékos kifejezetten várja ezeket. Ennek oka, hogy mindegyik információmorzsát egy-egy év lejátszásakor, azaz egy-egy küldetés teljesítésekor kapjuk – jelezve, hogy mi is tartunk már ott, mint abban az évben a KLM.
Az első évek
A játékot egy régi, négy utasnak való De Havilland DH-9b géppel, 1919-ben kezdjük, a végcél pedig a legújabb Airbusok és Boeingek, illetve az idei, sőt a 2014-es üzemi év elérése. A cél nagyjából 15-20 órányi játékkal teljesíthető, eközben nemcsak a flottát kell bővíteni, hanem repülőterek használati jogát is meg kell vásároljuk ahhoz, hogy járatot indíthassunk oda.
A bevételt nem túl meglepő módon az utasok termelik, akik viszont – szintén nem túl meglepő módon – elégedetlenkednek, és otthagynak minket, ha túl sokat késik a gép indulása. Ha viszont túl hamar (időben) indítjuk a gépet, előfordulhat, hogy félig üresen száll fel, így viszont veszteséges lehet a járat. Az optimális állapotot a két célállomás közti jegyárak rendszeres állítgatásával (tehát az utazási kedv szabályozásával), valamint a gépek kapacitásának és indulási preferenciájának váltásával tarthatjuk fenn. (Ez utóbbinál két lehetőség van: minél hamarabb szálljanak fel, vagy várják meg, amíg megtelnek a helyek.)
Reptérfejlesztési lehetőségek
A lényeg
Az elsőre egyszerűnek tűnő játékmenet minden egyes újabb desztináció bevonásával bonyolódik. Játékosként tulajdonképpen azt kell egy egyre komplexebb rendszerben átlátnunk, hogy ha Amszterdamba Budapestről, Londonból, New Yorkból és Moszkából megy gép, akkor vajon mennyire állítsuk a Tokió–Moszkva járat repjegyének árát, és milyen gépet közlekedtessünk ott ahhoz, hogy Moszkába elég ember érkezzen ahhoz, hogy a Moszkva–Amszterdam járat mindig eléggé telített legyen ahhoz, hogy Amszterdamba elég átszálló utas legyen ahhoz, hogy az Amszterdam–New York járat is pont nyereségesen üzemeljen – és mindezt 20-25 desztináció között. Egyszerű, ugye. Mindeközben a nyereségből fejlesztenünk is kell a reptereket – mind technológiai, mind utascsábító elemekkel –, illetve nem árt flottánkat is folyamatosan korszerűen tartani.
Itt még csak közepesen bonyolult a hálózat, de Budapest már a miénk
Ami pontosításra szorul: az irányítás
Mi iPhone 5-ön próbáltuk ki a játékot, ezen a készüléken néha problémásnak éreztük az irányítást. Egyszerűen azért, mert a viszonylag kis képernyő és az ujj mint viszonylag vastag ceruza párosa nem az igazi, ha egymástól pár pixelre lévő vonalak közül kellene egyet kiválasztani. A jóval nagyobb iPaden, illetve a nem csak nagyobb, hanem egérrel is kezelhető PC-s formában ez a probléma eltűnik (ha egyáltalán lesz bármikor PC-n/Facebookon a játék), de egyébként iPhone-on sem annyira drasztikus, hogy tönkretegye a játékélményt, csak néha kicsit bosszantó.