szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Év eleje óta csak akkor nem érkeztek technikai hibáról szóló dreamlineres hírek, amikor a géptípust – éppen a hibák miatt – nem engedték felszállni. A helyzet azonban mégsem olyan rossz, mint elsőre tűnik.

A Dreamliner év elején történt hadrendbe állítása után hat alkalommal jelentkezett probléma, ami a Verge szerint a 60 üzembe helyezett repülőgépet tekintve jóval magasabb arány, mint amit az évek óta forgalomban lévő modellek esetében megszokhattunk. Ha azonban az új modellek első éveit vizsgáljuk, rájöhetünk, hogy a Boeing 787 Dreamlinerek egyáltalán nem problémásabbak az átlagnál: az Airbus A380-ból 2009-ben például tucatnyi alkalommal volt gond, és mindezt csak 23 gépre kell számolni.

©
A Dreamlinerekkel forgalomba helyezésük után a kigyulladt akkumulátorok miatt volt probléma, júniusban pedig egy héten belül kétszer kellett kényszerleszállást végrehajtania: múlt héten az egyik hajtómű olajszűrőjével volt probléma, ezen a héten pedig a fékrendszer visszajelző berendezése nem működött megfelelően.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!