szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bár a keresés módjában nincsenek nagy különbségek, annál inkább a tárgyában, attól függően, milyen eszközzel keresünk.

Az információtechnológia fejlődése magával hozta, hogy az asztali PC-ket lassan a háttérbe szorítják a zsebben hordható „miniszámítógépek”, az okostelefonok. Azt hihetnénk, hogy ugyanúgy használjuk őket (ami egyfelől igaz is), azonban érdekes különbségek is vannak. Például a kereséseknél, ahol új, eszközspecifikus trendek kezdenek kirajzolódni.

Több kutatás is rámutatott arra, hogy a mobileszközökön jóval több, az adott helyszínnel kapcsolatos kere4sést indítanak (1:3-hoz, szemben az asztali PC-kkel, amelyeknél ez az arány 1:5-höz). Sokkal több a spontán, a hirtelen ötlettől vezérelt keresés, például: hol van a legközelebbi gyorsétterem. Ezek a bizonyos spontán keresések azután jóval több akcióhoz is vezetnek, hiszen valószínűleg azért keresünk éttermet, mert éhesek vagyunk, vagy mondjuk azért kutakodunk közeli benzinkút után, mert kifogyóban gépkocsink üzemanyaga.

Vagy ahogy a Google Mobile Search Ads első embere egy interjúban megfogalmazta: a mobil akcióknál jóval rövidebb idő telik el a szándék és a tett között.

Forrás: bhosted.nl

Az előrejelzések szerint 2015-re a mobil internethasználat eléri az asztali gépekét, és az úgynevezett m-commerce az éves 31 milliárd dolláros bevételt. S ha ez így fejlődik tovább, pár év múlva az asztali keresők már csak a múlt relikviái lesznek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!