szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megállapodott az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottsággal az Apple, a cég 32,5 millió dollárt, 7 milliárd forintnyi összeget fizet ki az alkalmazáson belüli vásárlások miatt pórul járt több millió felhasználónak.

Fejenként néhány dolláros, kissé önironikus módon az iTunes-ban és az App Store-ban levásárolható kártyával kárpótolja az Apple azokat a felhasználókat, akik amiatt futottak bele szándékolatlan vásárlásba, mert az Apple nem kellő módon hívta fel rá a figyelmet, hogy egy ingyenes alkalmazás letöltése után az appon belüli vásárlás során még felmerülhetnek költségek.

A problémát az okozta, hogy bár az alkalmazásokon belül elérhető többlettartalmak megvásárlásához szükség van az Apple ID-hez tartozó felhasználói jelszóra, ha valaki megadja a készüléken (bárhol) a jelszót, utána 15 percen belül újbóli megadás nélkül lehet vásárolni. Ez például akkor okoz gondot, ha valaki letölt egy játékot gyerekének, aki szándékolatlan is bevásárol különféle pajzsokból és fegyverekből – extrém esetben félmillió forint értékben.

Az Apple 28 millió e-mailt küldött ki potenciálisan felhasználóinak, mindenkinek aki végzett már alkalmazáson belüli vásárlást gyerekeknek szánt játékban. A cég 37 ezer panaszos esetről kapott jelzést eddig.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!