szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bár a mobilos játékok egyre nagyobb üzletet jelentenek a kiadóknak, a növekvő bevételek mögött csak a játékosok nagyon kis százaléka áll – derül ki a Swerve legújabb jelentéséből.

A Swerve 10 millió játékos tevékenységét elemezte ki januárban, a freemium modellben működő programokban. A modell lényege, hogy bár az adott alkalmazás letöltése ingyenes, egy bizonyos szint (például 2-3 pálya) után fizetnie kell a játékosnak a továbblépéshez, vagy bár tovább tud játszani, némi pénz ellenében komolyabb eszközökhöz (például erősebb kardhoz vagy gyorsabb autóhoz) jut a játékban.

Az elemzés szerint nagyon kevesen hajlandók fizetni az ingyenesen letöltött játékokban az ingyen elérhető rész utáni továbblépésért vagy extrákért: a felhasználók 1,5 százaléka nyomott rá a játékon belüli fizetés gombra. Ezen a nem túl nagy táboron belül is a játékosok elenyésző része, mindössze 0,15 százaléka fizeti be az alkalmazáson belüli vásárlásokból befolyó pénz 50 százalékát.

Az is kiderült, hogy már az elején meg kell fogni a gamereket. A vásárlások jelentős része a játék letöltése utáni első 24 órában történik. Az első nap vásárlók 53 százaléka legalább még egyszer költ a következő két hétben, de a teljes befolyó összeg 60 százaléka még így is az elsőnapos játékosoktól jön.

Legtöbben a legolcsóbb tételeket fizetik: az appon belüli vásárlások 67 százaléka 1 és 5 dollár közötti, ez a pénz képezi az in-app bevétel 27 százalékát. Az 50 dollár fölötti költések jelentik a bevétel 9 százalékát.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!