szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Bármilyen bonyolult is, távolról sem tökéletes az utasszállító repülőgépek útját követő rendszer, derült ki a malajziai Boeing ellentmondásos információkkal, gyanús körülményekkel súlyosbított eltűnése kapcsán.

HVG Zrt.

„Rendben! Jó éjt!” Ezekkel a szavakkal búcsúzott valaki a légiirányítóktól a rádión keresztül, amikor március 8-án kora hajnalban elhagyta hazája légterét a malajziai légitársaság MH 370-es járata. Akárki irányította is az utasszállítót, ezután már nem keresett kapcsolatot az előírás szerint a vietnami kollégákkal, hanem leállította az összes kommunikációs rendszert, és az eredeti, pekingi úti cél helyett nyugat felé fordította a Boeing 777-200-as orrát.

A továbbiakról alig tudni ennél többet, pedig a modern utasszállító repülők útjának követéséről meglehetősen összetett rendszer gondoskodik. Normál körülmények között a legénység, illetve a gép rövidhullámú rádióval és kétféle radarral tartja a kapcsolatot a földi repülésirányítókkal.

A repülőgépek nyomon követéséről, illetve annak hiányosságairól a HVG e heti számában olvashatnak.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!