Repülőgépek nyomon követése

Bármilyen bonyolult is, távolról sem tökéletes az utasszállító repülőgépek útját követő rendszer, derült ki a malajziai Boeing ellentmondásos információkkal, gyanús körülményekkel súlyosbított eltűnése kapcsán.

  • HVG HVG
Repülőgépek nyomon követése
HVG Zrt.

„Rendben! Jó éjt!” Ezekkel a szavakkal búcsúzott valaki a légiirányítóktól a rádión keresztül, amikor március 8-án kora hajnalban elhagyta hazája légterét a malajziai légitársaság MH 370-es járata. Akárki irányította is az utasszállítót, ezután már nem keresett kapcsolatot az előírás szerint a vietnami kollégákkal, hanem leállította az összes kommunikációs rendszert, és az eredeti, pekingi úti cél helyett nyugat felé fordította a Boeing 777-200-as orrát.

A továbbiakról alig tudni ennél többet, pedig a modern utasszállító repülők útjának követéséről meglehetősen összetett rendszer gondoskodik. Normál körülmények között a legénység, illetve a gép rövidhullámú rádióval és kétféle radarral tartja a kapcsolatot a földi repülésirányítókkal.

A repülőgépek nyomon követéséről, illetve annak hiányosságairól a HVG e heti számában olvashatnak.

 

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Budapesten is kitart a jó minőség mellett Wolfgang Puck és fia, Byron Lazaroff-Puck – deklaráltan meg is kérik az árát. A világ egyik legismertebb séfje ma is töretlenül aktív a globális étteremhálózatának ügyeiben, de a Spago éttermeket már fiára bízza. Apát és fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.