Üdv a jövőben! Tényleg elképesztő dolgok jöhetnek a Facebookra

A Facebook legújabb felvásárlása nem a dollármilliókkal tűnik ki a sorból, hanem a benne rejlő potenciállal. Mark Zuckerbergék a virtuálisvalóság-szemüveg fejlesztésében jó úton járó Oculus VR-t vásárolják meg. Talán nem túlzás állítani, hogy egy olyan eszközről van szó, ami jelenleg rétegterméknek tűnik, de hamarosan mindenki életét az alapoktól újraírhatja.

Üdv a jövőben! Tényleg elképesztő dolgok jöhetnek a Facebookra

Egy 2,4 millió dollárt összekalapoló kickstarteres projektként indult, most pedig 2 milliárd dollárért cserél gazdát az Oculus VR, az Oculus Rift virtuálisvalóság-szemüveget fejlesztő cég. Az üzletben csak 400 millió dollárnyi készpénz szerepel, a maradék összeget 23,1 millió darab részvényben fizeti ki a Facebook.

A Verge által idézett, meg nem nevezett források szerint bár az Oculus befektetői hajlandók lettek volna az eddiginél több pénzt áldozni a cégre, miután kiderült, hogy egy Sony méretű cég is egy már közel használható szinten lévő eszközt fejlesztett, egyértelművé vált, hogy ilyen léptékekkel nem tudja önmagában felvenni a versenyt az Oculus.

Szergej Orlovszkij

Az Oculus egyik befektetője szerint az üzlet nagyjából ahhoz hasonlítható, mint amikor a Google 2005-ben megvette az Androidot. Az akkor egyáltalán nem okostelefonos világban az a felvásárlás is érthetetlennek tűnt, azóta viszont a legkomolyabb szinten határoz meg egy egész iparágat, és sok-sok százmillió felhasználó mindennapjait.

Az Oculus Rift szemüveg remek példája azoknak az eszközöknek, amiket még pár évvel ezelőtt is csak fantasztikus filmekben láthattunk, ez a virtuális valóságot sci-fikből ismerhető módon megjelenítő szemüvegek első fejlett darabja. A fejlesztői verzióban már elérhető eszköz viselője vizuálisan teljesen a virtuális világban érezheti magát: ha jobbra fordul, akkor a virtuális világban is jobbra fog fordulni, ha a játékban lépked, akkor a szemüveggel is azt az élményt látja, mintha valóban lépkedne.

Bár az Oculus szemüvegét és a Sony Morpheust jelenleg elsősorban játékokba szánják – a fenti videó is egy ilyen helyzetet mutat be –, azt már a Facebook felvásárlása is jól jelzi, hogy egyáltalán nem csak ennyi lehetőség van benne. A szemüveggel megélhető virtuális világnak ugyanis nem feltétlenül kell sárkányokkal és kardokkal telítve lennie, az átlagemberekhez sokkal közelebb hozható egy mindennapi világunkra hasonlító virtuális környezet – amiben azonban mégis különlegesen érezhetik magunkat, és talán nem túlzunk, ha azt írjuk, hogy újraírhatják személyiségüket és élethelyzetüket.

Ha ez érdekes volt, hasonlókért lájkolja a hvg.hu Tech rovatának facebookos oldalát.