szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem túl nagy meglepetésre nem a Samsung okosórái a legnépszerűbbek a világon. Az már kicsit meglepőbb, hogy a második helyen sem a dél-koreai gyártó áll.

Az eladási adatok alapján nem ért túl sokat a Samsung dollármilliós marketingkampánya, legalábbis ami az okosórákat illeti. Helyettük ugyanis a rekordmennyiségű kickstarteres tőkéből az első valamirevaló okosórát piacra dobó Pebble Technology a világ legnagyobb okosóragyártója – derül ki a Canalys idei év első negyedévére vonatkozó jelentéséből.

Canalys

Az elemzők szerint januártól márciusig összesen 2,7 millió okosóra talált gazdára, ennek 35 százaléka volt valamelyik Pebble modell. A népszerűségi lista második helyén nem a Samsung, hanem a Sony áll: míg a dél-koreai elektronikai óriás 23 százalékot tudott megszerezni az eladásokból, a japánok óráinak 29 százalékot sikerült.

Az összes többi gyártó a fennmaradó 13 százalékon osztozik, ami azt jelenti hogy más okosórák egyelőre nem túl erősen teljesítenek. A piaci viszonyokat befolyásolhatja, hogy hamarosan megjennek a Google kifejezetten ilyen eszközökhöz fejlesztett rendszerét futtató modellek, melyek közül a Motorola órája külsőre ígéretesnek tűnik. A Samsung pedig egy olyan okosórával készül, amelyik telefontól függetlenül is jól használható.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!