Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Kamerákra cserélné a repülők ablakait az Airbus, hogy a gépek könnyebbek és áramvonalasabbak lehessenek. A pilótáknak így olyan érzésük lenne, mintha egy körbeüvegezett fülkében dolgoznának.
A vállalat azt tervezi, hogy kamerákat szerelne fel a repülőgépekre, így a pilóták optimális képet kaphatnának a járművet körülvevő területről a pilótafülkében lévő projektorok, hologramok vagy OLED kijelzők képén át. Az Airbus már be is nyújtotta az ezzel kapcsolatos szabadalmát – írja az SG.hu.
A megoldás előnyei közé tartozik, hogy a repülő törzse könnyebbé és áramvonalasabbá válhatna, ami jelentős mennyiségű üzemanyag megtakarítását eredményezné. A pilótafülkét gyakorlatilag bárhova el lehetne helyezni repülőgépben, de közben a pilóták úgy látnák/éreznék, mintha egy teljesen körbeüvegezett pilótafülkében dolgoznak.
Az Airbus szabadalma egyébként nem csak teljesen, hanem csak részben virtuálisan kialakított pilótafülkés megoldásról is szól, így részbet áthidalható lenne a teljesen virtuális kialakítás esetén felmerülő hátrány, miszerint a pilótáknak egyszerűen nem lenne közvetlen vizuális kapcsolatuk a repülő körüli valósággal.
Az SG.hu azt írja: az elképzelés megvalósításához szükséges technika gyakorlatilag rendelkezésre áll, a kérdés már csak az, hogy a hatóság és az utasok mit szólnának az átalakított pilótafülkéjű repülőgépekhez.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.