Lépten-nyomon hirdetésekbe botlunk, amikor szörfözünk a neten, és valljuk be őszintén, az esetek többségében már szinte automatikusan zárjuk is be ezeket.
Nincs ez másként a Facebook esetében sem, és ehhez legyen elég annyi, hogy naponta több millió hirdetés látszik a hírfolyamokban, és több mint másfél millió aktív hirdetőpartnere van a legnagyobb közösségi oldalnak.
Reklámok nélkül persze a Facebook sem létezhetne, de legalább próbálnak a felhasználókra is figyelni, így gyakran változtatják a hirdetések megjelenését, helyét stb. Ettől azonban még tény marad, hogy a felhasználók szerint a Facebook legkevésbé érdekes része a reklám.
Olyan megoldást kellett tehát találni, amely egyfajta win-win szituációt eredményezne, azaz nem bosszantaná a felhasználókat, sőt hasznos lenne nekik, ami így a hirdetőknek is kedvezne.
Ennek érdekében tegnap frissítések történtek a Facebooknál a hírfolyamban megjelenő hirdetéseket illetően, annak érdekében, hogy relevánsabb hirdetéseket mutassanak a felhasználóknak.
A hirdetéseket már korábban is el lehetett rejteni, és a Facebook már ebből is levont következtetéseket. Most viszont tovább lépnek, és a hirdetés elrejtésének az okát is szeretnék megtudni, és ebből következtetnek majd arra, mi is legyen az adott reklám sorsa, megmutassák-e másoknak, illetve kinek mutassák. A jövőben tehát elképzelhető, hogy összességében kevesebben fognak majd egy-egy reklámot látni, viszont az célzottabb, és így hatékonyabb lesz. Ha pedig egy reklámot azért rejtenek el, mert a felhasználók sértőnek érzik, akkor felveszik a kapcsolatot a hirdetőpartnerrel, hogy javítson, változtasson hirdetésén.
Emellett a jövőben nagyobb figyelmet fordítanak majd azok visszajelzéseire, akik csak ritkán rejtenek el hirdetéseket.